NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Alanna Renee Reptar

Kategori:

Självklart kunde jag inte hålla mig i tio minuter efter att jag öppnat alla lacken i sambeställningen och "oooh":at och "aaaah":at ett tag... På åkte ett av lacken (självklart ett av mina egna! =)) och valet föll på ett av de jag längtat efter hela tiden - Reptar.
 
Alanna Renee själv beskriver lacket som en "orange and lavender hex glitter and smaller black, white and neon green hex glitter in a light blue base". Först förstod jag inte alls vad hon menade, utan var övertygad om att hon menade en light green base, för man kan inte se att basen är blå i alla fall. Dock kan det nog vara så och att den gröna färgen enbart kommer ifrån det gröna glittret som är väldigt generöst tilltaget. Om man kollar väääääldigt noga vid kanterna på mina naglar (syns nog inte på bilderna, utan enbart i verkligheten) kan man se att det är lite svagt blålila i lacket där det är tunnare med glitter. Jag skulle däremot beskriva hexglittret som rött och inte orange - och både det och de lavendelfärgade hexorna är matta.
 
Lacket torkar lite ojämnt, lite som ett glest strukturlack - något som är helt avsiktligt från Alannas sida. Lacket är helt enkelt hennes tolkning av hur hon tror att skinnet på en T-Rex skulle känts. Därför äter också lacket topplack - jag har två lager SV på mina naglar och de var släta när jag lackade för mindre än ett dygn sen. Nu är de "gritty" igen, något som dock inte stör mig alls med det här lacket.. Här tillför det snarare någonting med tanke på den tanke som ligger bakom.
 
Lacket är lätt att måla med, det enda som kan störa är att det är svårt att få de röda/orangea hexorna att fördelas jämnt. Själv har jag valt att inte bry mig, men min autistiska sida har lite svårt för det.. =D Hexorna täcks relativt lätt av lacket så man får vara lite taktisk med sina penseldrag om man vill ha dem klarröda. I övrigt sprider sig glittren jämnt över naglarna utan extra jobb och två lager kan helt klart räcka för att få ett opakt resultat. Själv har jag använt tre lager Reptar och två lager SV. Man måste säga att lacket torkar snabbt - jag lackade under tiden jag satt och skrev in alla de nya lacken i min stashlist och när jag var klar var de bara tandborstning och sånt innan sängen väntade. I morse var lacket felfritt - inte ett enda lakansmärke eller nånting! Vad gäller flaska och pensel så ÄLSKAR jag AR-lacken - penseln är perfekt för mina naglar. Påminner rätt mycket om IsaDoras pensel, men kanske lite smalare och lite mer flexibel.
 
 
 
 
 
 
 
 
Som vanligt - vill man se mer grönt än så här så kan man kika in hos Karin på Grön Onsdag..

Kommentarer

  • Karin // Vacker och Underbar säger:

    Snyggt, men synd att det röda och rosa glittret inte var mer frekvent.

    Svar: Fast det är ganska så frekvent, jag tycker att det är precis lagom faktiskt.. Men det syns nog mer i verkligheten än på bilderna tycker jag. Kanske ett nytt favoritlack.. =D
    Tove

    2013-05-29 | 22:53:31
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    Coooolt! :D

    Svar: Ja, eller hur! Love it!
    Tove

    2013-05-31 | 02:07:37
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här: