NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Alanna Renee Draught of Peace

Kategori:

Så är det dags för ytterligare en av mina skönheter att få visa upp sig.
Idag hade jag verkligen behövt det här på riktigt - Draught of Peace. Idag har varit en jävelsdag på jobbet, minst sagt.. Slocknade som ett ljus när jag kom hem och sov en och en halv timme på soffan, det brukar jag ALDRIG göra annars. Och då har jag ändå varit ledig i fem dagar.
 
Men ja, Draught of Peace var det ja. Ett fantastiskt lack från Alanna Renee, igen. Hennes formula är amazing - lättjobbad, man behöver inte dabba ut glittren utan de breder snällt ut sig i alla fall och lacket hamnar där det ska. Just Draught of Peace är ett turkos/ljusblått lack med silverglitter i. Jag använde tre lager på mina naglar, tillsammans med ett lager SV ovanpå. Just här hade jag SV under också, vilket gör borttagningen väldigt enkel - man pillar helt enkelt loss hela nagellacket i ett stort sjok, utan några problem. De andra lacken från Alanna Renee som jag kört utan SV under har däremot varit jädrigt svåra att ta bort... Lacken torkar snabbt, det står att man ska låta varje lager torka lite innan man lägger på nästa - det har inte varit ett problem för mig. När man har målat klart alla tio naglarna är den första helt klart yttorr och lite till..
 
Tre lager gav väldigt lite VNL men ändå det där härliga jellydjupet, där glittren liksom simmar runt istället för att ligga platt uppe på. Ser nästan ut som en jellymacka, fast bara med ett lack. Det är nästan som den där rutiga färgen de använder i Tomtens julverkstad i Kalle Anka på julen! ;)
 
 
 
 
 
 
Visst är det snyggt?!
 
Draught of Peace i Harry Potter är en trolldryck som Harry och de andra får göra ganska tidigt i filmerna. Det är professor Snape som är lärare och han är ganska taskig och ger Harry Potter som ensam elev underkänt, trots att det är många som misslyckas med denna svåra brygd. Tyvärr hittar jag inget bra filmklipp på just den här trollbrygden, så istället får ni en länk till en wikisida om just den.. Vill ni se mer av det får ni väl passa på att ta det som en ursäkt för att se (se om?) filmerna istället..Vill man se mer blått på naglarna så rekommenderar jag däremot att surfa in hos LindaBlå Måndag, där brukar det finnas en hel del!

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Fin färg och kul med ett märke jag inte hört talas om förut. :-)

    Svar: Ja, det är lite kul, det är ju ett väldigt sällsynt märke här i Sverige eftersom hon inte skeppar utanför Australien. Det ska dock dras igång en sambeställning med hennes lack, så hojta till i Lacka-Byt om du vill ha något!
    Tove

    2013-05-07 | 10:58:01
    Bloggadress: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här: