NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Wet'n'Wild Metallica

Kategori:

Idag tänkte jag visa er en silvrig skönhet, nämligen Metallica från Wet'n'Wild.. Jag använde den som grund i min silver/guldgradient i söndags.
 
Lacket är enkelt att måla med, men lämna kvar penseldrag i finishen, något som jag själv inte är en stor fan av. Finishen är lite frostig, men inte mer än att det funkar ändå - även för mig som inte har frost som ens i närheten av en favorit. Färgen däremot är en riktigt, riktigt fin silver med massor av skimmer i som gnistrar och glänser. Formulan är bra (förutom det där med penseldragen dådå) och lacket hamnar precis där man vill ha det. På bilderna har jag två lager Metallica och ett lager Seche Vite. Första lagret var ingen rolig historia och jag var beredd att byta bort lacket, men med ett andra lager blev det bra.. Egentligen hade man kanske behövt ett tredje lager för att slippa VNL, men eftersom jag skulle ha det i en gradient. Torktiden vet jag inte riktigt, eftersom jag slängde på Seche Vite så fort jag var klar med mina två lager..
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni har en fin tisdag där ute - det förtjänar ni!
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: