NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Tema frukt

Kategori:

Åh, har haft en alldele lysande dag. Har haft finbesök gånger tre! Först kom mamma in med Norman, min älskade flatte. Jag har passat honom nu både lördag och söndag och han är så härlig. Sen kom Sara och Ellen och hälsade på och hade gofika med sig - hemgjorda chokladbollar! Efter en härlig hundpromenad med båda hundarna, och lite fika så klart, så ville Sara att jag skulle göra mitt bidrag till Nail Art Sunday när hon var med. Det är ju frukttema denna veckan på Nail Art Sunday och jag visste direkt vad jag skulle göra. För väldigt länge sen råkade jag trilla över en tutorial från Colette på Simple Little Pleasures som jag blev blixtförälskad i designen på. Sedan dess har jag velat göra den, men aldrig kommit mig för, men nu, nu passade den perfekt! Så sagt och gjort - fram med alla grejjerna till marblingen.
  • flaska med okolsyrat flaskvatten
  • plastsnapsglas
  • marblelacken
  • papper
  • tandpetare

Eller ja, det är så jag BORDE ha gjort i alla fall. Istället tog jag bara fram det vita lacket som jag grundade med och målade på det (underlaget var redan gjort, med baslack och grejjer...). SEN kom jag kom att jag skulle plocka fram allt och öppna flaskor och lite sånt. Så - en del plockade jag fram och pajade lacket lite och en del fick Sara plocka fram, stackarn.


Började med att blanda ihop ett grönt lack i hyfsat den nyansen jag ville ha. Lite ljusgrönt skimmer, lite vårgrönt skimmer, lite mellangrönt kräm - tadaa! Naglarna vad som sagt lackade vita som bas - i vattnet droppade jag i vitt och mitt gröna blandlack.. Med tandpetare gjorde jag "blommor" Fingrarna preppades med vaseline runt naglarna och doppades i lacket ett och ett. Upp och skrapa av lackresterna som hamnat på fingrarna. När lacken torkat till lite och fingrarna var hyfsat avtorkade så använde jag ett dottingtool och gjorde svarta prickar som frön i det gröna. På med Seche Vite och så var det klart! =) Enkelt, men snyggt! Eftersom jag blev väldigt nöjd varnar jag härmed för bildspam!

Innan städningen. Inte så mycket att städa när man kör med vaseline!
 
 
KIWI! =)
 
 
 
 
 
På naglarna må det vara grönt, för tydlighetens skull, men i verkligheten föredrar jag gula kiwis - fy fasen vad gött det är!
 
För er som är sugna på att se mer fruktinspirerade nailarts rekommenderar jag helt klart ett besök hos Lela, där samlar hon alla som vill vara med. Man kan också kolla in på Twitter och Instagram under hashtaggen #NailArtSunday för att se mer bilder!
 
Lite bonusbilder blir det idag också, på KaramEllen, Norman och Millie..
 
Min vackra flatte i lektagen!
 
Ellen och Norman
 
Lek och bus!
 
Allra vackraste Millie i gosläge!
 
Hoppas ni alla har haft en bra söndag! Ciao!

Kommentarer

  • Sleepy Elin säger:

    Åh så fruktansvärt superduperjättesnyggt! Blev ruskigt sugen på kiwi nu :)

    Svar: Ååååh, tack! Vad glad jag blir! Själv mumsar jag gul kiwi varje dag, de såldes billigt på ICA här hemma nu. =D
    Tove

    2013-03-17 | 22:52:33
    Bloggadress: http://sleepyelin.blogspot.se/
  • Sussie säger:

    Wow vad fint det blev! Riktigt snygg tolkning, jag gillar hur det verkligen påminner om en kiwi men samtidigt skulle kunna passera för "vanlig" manikyr om du förstår hur jag menar. Den gröna färger som du blandade till blev också jättebra.

    Svar: Tack så mycket! Ja, jag föredrar att göra nailarts som jag trivs med att bära i normala sammanhang också, men som ändå passar in i temat.. Så jag gjorde hellre såhär än en bildlik målning av en kiwi.. =D Tänker behålla manikyren på jobb imorgon också och se vad min interna fanclub gillar den. =D
    Tove

    2013-03-17 | 22:55:36
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Herregud vad snyggt! Du ska vara hur nöjd som helst med den här manikyren för den är fantastisk.

    Svar: Ååååh, tack så mycket! Jag är nöjd (även utan att tänka på fulspegeln...=))
    Tove

    2013-03-17 | 22:56:27
    Bloggadress: http://nailmanic.blogspot.se
  • Martina - Colourize Me säger:

    Åh, gudars vad snyggt!

    Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir!
    Tove

    2013-03-18 | 00:36:21
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Gelic' nail art säger:

    Så himla snyggt! Såg en sån här variant när jag googlade kiwi (har också kiwi ;)) och tyckte den var så snygg men insåg att jag inte skulle orka pilla med water marble så verkligen hatten av för din vart verkligen helt klockren! :D

    Svar: Ja, jag har ju som sagt snott idén från Colette så jag är ju inte direkt först med den, men jag gillade den direkt och jag tycker att jag lyckades bra med min variant också! =)
    Tove

    2013-03-18 | 00:50:23
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Annefia säger:

    Åh, vilken vacker kiwimanikyr!

    Svar: Tackar!
    Tove

    2013-03-18 | 04:45:22
    Bloggadress: http://blogg.fialand.com/
  • Ann-Sofie säger:

    WOW! Sååå otroligt snyggt, du har verkligen lyckats med detta. Underbart.

    Svar: Tack så mycket! Jag är faktiskt riktigt nöjd själv för en gångs skull. Fast högerhanden blev ännu bättre egentligen.. =D
    Tove

    2013-03-18 | 09:33:11
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Alexandra säger:

    Det här är så GALET snyggt! Nu måste jag hem och marbla och se om jag kan göra något lika snyggt (skulle inte tro det dock... :( )

    Svar: Fast marbling är inte så svårt faktiskt. Se till att använda flaskvatten, det gjorde MYCKET större skillnad än jag trodde!!, och ett riktigt spetsigt verktyg att "rita" i lacket med.. Så det kommer säker att gå bra. Tjejen jag länkade till gör riktigt bra tutorials om du behöver kolla på några sådana!
    Tove

    2013-03-18 | 11:45:16
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Lela säger:

    Läcker:) Så där precis på gränsen till att vara så abstrakt att man inte längre tänker på kiwi i första tanken. Gillar det mycket!

    Svar: Ja, fast alla jag har visat den för har gissat på kiwi när jag säger att det föreställer något.. Så tankarna verkar gå snabbt dit i alla fall..=) Själv vill jag alltid göra nailart som jag känner mig bekväm med att faktiskt bära i verkligheten också..
    Tove

    2013-03-18 | 11:57:36
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Anja säger:

    Jättesnyggt! Riktigt underbart! :)

    2013-03-18 | 17:31:19
  • Frida säger:

    Ja du, den är verkligen fantastisk!

    2013-03-18 | 19:01:21
  • Little Miss Nailpolish säger:

    Heeelt sjuukt snygga!!! Som en härlig kiwipuré!!
    Superbra gjort! Mina kiwinaglar bleknar i jämförelse med dessa ;)

    2013-03-19 | 14:08:44
    Bloggadress: http://littlemissnailpolish.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: