NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

IsaDora - Papagayo Blue

Kategori:

Nu är det dags för ett helt fantasiskt lack från IsaDora som dock är rätt svårt att få rättvisande bilder på. Lacket är på nästan alla mina bilder mer blått än det är i verkligheten, där det drar mer åt lila.
 
Lacket är enkelt att lacka med, jag gillar ju som sagt IsaDoras breda penslar och snabbtorkande lack. Det hamnar där det ska, det täcker bra på två lager (på ringfingret har jag dock bara ett upptäckte jag när jag la in bilderna, fråga inte varför...) och det torkar snabbt och bra. Glansen är finfin, på bilderna är det två lager och inget topplack.
 
På bilderna kan man nästan få intrycket av att lacket är duokromt, det är det inte - det är bara det att det är svårt att få rätt färg på bilderna. Det är ett lilablått lack, som jag tror har en blå bas full med röda och lila glitter vilket ger ett lila helhetsintryck. Jag gillar verkligen färgen, den känns nästan lite elektrisk och är verkligen levande. Den funkar så bra till min hudton också. Att lacket dessutom är  lätt att få tag på gör inte saken sämre!
 
 
En dålig bild, men här ser ni skimret i lacket..
 
 
 
 
 
Som vanligt är jag dock nyfiken på hur lacket kan bli annorlunda, blir det bättre? Så återigen var jag bara tvungen att testa det i matt version.. 
 
 
Här är nog den bild där färgen är mest naturtrogen..
 
Som sagt, ett riktigt härligt lack. Har ni inte ett bra lilablått lack så är detta ett bra lack att starta med! Riktigt härligt, i alla fall så länge man inte ska fotografera det.. :D
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Sååå snyggt!! :-)

    Svar: Tack! Jag gillar verkligen lacket, men det är svårfotograferat som sagt..
    Tove

    2013-03-23 | 12:25:10
    Bloggadress: http://www.colourit.se/

Kommentera inlägget här: