NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: FNUG Phsycadelic

Kategori:

Fredag igen, även om det för mig "är måndag".. Har varit ledig i två dagar och nu är det dags att ta sig tillbaka till jobbet för en långhelg. Sedan väntar dock två RIKTIGT sköna veckor, med mycket ledighet. Två jobbveckor med sex arbetsdagar - helt okej i min värld..
 
(Är det inte märkligt förresten hur alldeles för många inlägg i min blogg startar med att jag berättar för er vilken veckodag det är - ni kanske vet det ändå? Har man inte ett jobb som mitt (med gaaaanska oregelbundna arbetstider) så har man nog rätt bra koll på vilken veckodag det är..=) )
 
Men ja, fredag står det i kalendern i alla fall, oavsett hur jag jobbar, och som ni väl alla vet vid det här laget är fredag synonymt med holo! Så, äntligen fick jag en bra anledning att använda mina nya fina FNUGholos. Jag valde det mest holografiska av dem - det silvriga Phsycadelic. Vid tidigare försök har jag haft en hel del problem med appliceringen av FNUGs hololack, de har "spruckit" upp och inte blivit jämna. Idag la jag verkligen ner tid och energi på appliceringen - två lager aqua base med ungefär en halvtimmes torktid på varje och sedan ett tunt, tunt, tunt lager Phsycadelic. När det var helt torrt (vilket gick riktigt snabbt så klart) var det helt fantastiska regnbågar som blixtrade, sprakade och skimrade på naglarna, även om lacket var lite genomskinligt. På med ett tjockare lager som täckte helt och regnbågarna blev ju inte direkt sämre. Avslutade med ett tredje lager för att se om det blev någon skillnad men det upplevde jag nog inte att det blev. Och idag funkade appliceringen perfekt - jämna, fina naglar med helt AMAZING regnbågar!
Och att jag har kallat Gina Tricots och Depends hololack för holografiska, tja, det är ju ett hån! =)
 
Och som vanligt - bildspam!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst är det helt underbara regnbågar?
 
Som sagt - det kräver lite jobb med appliceringen, det är inget man kan göra på fem minuter, men det är helt klart värt det när man väl får rätt på det! Förutom underarbetet fanns det inga problem - lacket glider på och landar precis där det ska (som vanligt är eventuellt kladd utanför helt mitt fel och inte lackets!). Torktiden är riktigt snabb, precis om det brukar vara med holos. Jag har inte lagt på något topplack, men både glans och regnbågar är helt perfekt ändå!
 
Sammanfattning: inte det smidigaste lacket, men de vackraste regnbågarna!
 
Vill man se mer holografiska lacker så kikar man in hos Skimmerskuggan på Holofredag!

Kommentarer

  • Anja säger:

    Wow! Detta är det första 'mesfärgade' hololack jag sett som jag gillar! Effekten är GRYM!! Vill ha! Hamnar definitivt på min W/L!

    Svar: Ja, helt amazing effekt! De regnbågarna går inte av för hackor, så den silvriga "mesfärgen" (som egentligen mest är ett silvrigt lack) gör mig inte så mycket. Dock sitter det inte fantastiskt bra på mig, utan har redan börjat chippa lite..
    Tove

    2013-03-22 | 10:54:49
  • Nailtastic säger:

    Jag har bara testat en av mina FNUG-holosar än så länge. Första gången var en mardröm, höll på att bli knäpp, men då tror jag problemet var att basen inte var riktigt torr. Andra gången lät jag basen torka i tio minuter och då hade jag inga problem alls.

    Längtar efter mer sol så att det blir lättare att swatcha holosar. :-)

    Svar: Ja, jag har som sagt haft riktiga problem med mina holos från FNUG - det tar lite arbete. Men efter att ha låtit mina två lager AB torka rejält så gick det bra. De naglar jag stresslackade i morse har dock inte alls hållt så bra, utan har spruckit upp lite.. Men ja, sol till att swatcha holos (eller bara bära och njuuuuuta) och lite värme är inte alls fel!
    Tove

    2013-03-22 | 12:21:52
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Emma/Nail Lacquer Love säger:

    Regnbågarna är galna. Väldigt fint.

    Svar: Ja, helt jäkla galna regnbågar - jagb lir glad varje gång det blixtrar till när jag rör fingrarna.. =D
    Tove

    2013-03-22 | 13:22:35
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/
  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    GAAAAAH! <3

    2013-03-22 | 17:32:08
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • roxcat säger:

    Vilka läckra regnbågar! Jag måste nog skaffa mig ett hololack från FNUG snart..

    Svar: Ja, de där regnbågarna är helt sjuka faktiskt. I mina ögon är det värt jobbet med underarbetet, för resultatet blir så amazing! =)
    Tove

    2013-03-23 | 07:55:31
    Bloggadress: http://roxcat.net/blog/
  • Emma P säger:

    Det ser helt fantastiskt underbart ut på dina bilder!!! FNUG gör verkligen underbara holon även om de ju helt klart kräver en Aqua Base, iaf på mina naglar. Tycker dock att penseln är lite i smalaste laget om jag nu ska klaga på nåt:)

    Svar: Visst är det så, penseln är ganska smal, men det funkar ändå ganska bra för mig tycker jag. Man får bara lära sig att hantera den antar jag.. Och ja, det krävs helt klart Aqua Base..
    Tove

    2013-03-23 | 11:27:34
    Bloggadress: http://sminkan.com
  • Anja säger:

    Wow! Detta är det första 'mesfärgade' hololack jag sett som jag gillar! Effekten är GRYM!! Vill ha! Hamnar definitivt på min W/L!

    Svar: Ja, helt amazing effekt! De regnbågarna går inte av för hackor, så den silvriga "mesfärgen" (som egentligen mest är ett silvrigt lack) gör mig inte så mycket. Dock sitter det inte fantastiskt bra på mig, utan har redan börjat chippa lite..
    Tove

    2013-03-23 | 14:27:52
  • Emma P säger:

    Den är ju ganska lätt att lacka med, man får vara beredd på att doppa om den bara:)

    Svar: Ja, att lacka med var inga problem, men det sprack upp när det hade torkat..
    Tove

    2013-03-23 | 14:59:40
    Bloggadress: http://sminkan.com
  • kerstin säger:

    Lacket är fantastiskt och dina bilder är UNDERBARA!

    Svar: Tack! =) Det är faktiskt mobilbilder alltihop, men de blev bra..
    Tove

    2013-03-23 | 22:16:55
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: