NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

FNUG Supermodel

Kategori:

Idag ska jag visa ert ett lack som var SJUKT svårt att fotografera rättvisande. Färgen är inte rätt på någon av bilderna, den är lite mörkare och väldigt tydligt en orangeröd. På mina bilder ser den mer rosa ut på vissa. Men, förutom att färgen är svår att ge rättvisa får lacket mestadels tummen upp!
 
 
Flaskan är visserligen lite osmart utformad, den är hyfsat bred och platt, vilket kommer att göra att det blir svårt att använda allt lacket. Det är ju dock inte ett problem nu och frågan är väl om jag någonsin kommer hinna använda så mycket lack att det blir ett problem. =D Penseln var bra att måla med och formulan var fin och lätt att använda. Lacket hamnar där det ska. Första lagret är lite svårmålat och ger en viss känsla av holosjuka, det drar med sig det lack som redan är målat. Men målar man bara ett tunt lager och låter det torka så jämnar andra och tredje lagret ut det finfint! Tre lager är dock nödvändigt för att få det riktigt snyggt, jämnt och opakt. Enda nackdelen med formulan är väl att det finns en viss risk för vallar i lacket.
 
 
Torktiden är helt okej, inget väldigt snabbtorkande lack men inte heller ett lack man inte kan gå och lägga sig några timmar efter att man målat. Med ett lager Seche vite var det inga problem att få det torrt till läggdags. Överlacket kan behövas för extra glans också, den naturliga glansen inte lacket är inte direkt glasliknande.
 
 
Jag är långt ifrån övertygad om den här färgen på mig dock. Jag tycker inte riktigt att den passar min hudton och det är väl inte riktigt en färg som ligger i mitten av min comfort zone om man säger så. Den är lite för mesig på något sätt, även om det är mycket färg. Är det en färg man gillar kan jag dock helt klart rekommendera att köpa lacket, det är ett bra lack!
 
 
Som ni ser ger lacket väldigt olika intryck på de olika bilderna, trots att de alla är tagna med samma inställning på kameran. Min kamera verkar inte ha uppskattat färgen på lacket mer än jag gör! ;)
 
 
 
 
Hoppas ni alla har en fin lördag. Själv sitter jag när det här inlägget publiceras på jobb och har gjort det i drygt två timmar. Måste erkänna att jag nog kommer att önska att jag vore hemma istället, framför allt eftersom sambon har ledig helg nu.. En dag tillsammans i sängen hade inte varit helt fel!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Andréa säger:

    Ser ut att vara en härligt somrig färg!

    Svar: Ja, den är rätt somrig..Kan tänka mig att den är rätt snygg på sommaren, på solbrända händer...
    Tove

    2013-03-09 | 09:35:41
    Bloggadress: http://makeupartisten.nu
  • Ann-Sofie säger:

    Älskar den här färgen!! Så snygg!

    Svar: Kul att höra att någon gillade den..=) Min kollega gillade också den!
    Tove

    2013-03-09 | 12:08:07
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Sussie säger:

    Det är jobbigt när det är svårt att återge rätt färg på fotografier... Men jag tycker att det på alla bilder ser ut att vara ett fint lack, vårligt och härligt!

    Svar: Ja, det är störigt när man vill visa upp något och så ser det inte alls likadant ut.. Och ja, det ÄR ett fint lack, men det känns inte som om det passar mig bara..
    Tove

    2013-03-09 | 17:29:29
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se

Kommentera inlägget här: