NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå måndag: FNUG Cult Look

Kategori:

Måndag idag, och självklart är det en blå måndag även denna veckan. För mig var det en arbetsdag - naturligtvis tänker kanske vissa, men jobbar man som jag gör är det långt från självklart. Det är ju även som en fredag för mig idag - nu ska jag vara ledig i två dagar! =) Men ja, blått behöver ju som vi tidigare avhandlat inte vara humöret utan är bara, enbart och endast den fantastiska färg som måndagarna ägnas åt!
 
Idag visar jag upp ett av de fina lacken som jag handlade tillsammans med Sara på Matas.
 
 
Här visas ett - ja, helt korrekt; ETT - lager av Cult Look från FNUG. Ett väldigt pigmenterat och opakt lack som det alltså räcker med ett lager av för att få ett heltäckande resultat. Det är ett fint, lite dammigt, kungsblått krämlack. Kanske finns det en liten droppe lila i också som ger det en lite varmare ton.
 
 
På bilderna är det som sagt ett lager Cult Look och så ett lager Seche Vite. Dock är bilderna tagna efter ett drygt dygnoch en hel del jobb så det är lite slitet. Lacket torkar inte superblankt, men med Seche Vite på blir det riktigt glasblankt.
 
Lacket var lättmålat och hade en grym formula. Det hamnade där det skulle och var riktigt smidigt att måla med. Den lilla skadan på tumnageln beror helt och hållet på mig och det ska inte lacket beskyllas för. Inte heller det lack som hamnat i nagelbanden är FNUGs fel, utan helt och hållet mitt och sambons - ryggkli och nagelmålning är inte världens bästa kombo, hur mysigt det än är.
 
 
Som sagt, alla repor beror på jobb och inte på att lacket inte är bra!
 
Är man sugen på mer blåa lack i alla de blå nyanser som finns så kikar man in på Blå Måndag hos Linda där hon har samlat ett helt gäng!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Läcker blå!

    Svar: Ja, jag gillar verkligen den! Bra köp!
    Tove

    2013-03-05 | 10:01:16
    Bloggadress: http://www.colourit.se/

Kommentera inlägget här: