NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Babyrosa Color Club

Kategori:

Då det är lördag tänkte jag slänga upp ett lack som är bubbelgumssött och rosa och inte alls passar mig. Jag har ingen aning om varför detta har hamnat i min ägo alls, och tyvärr gjorde det inte mig mer nöjd när det väl var på heller.. Jag önskar att jag skulle kunna gilla det här, för jag tycker att det kan vara superfint på andra, men för mig funkar det inte alls.

Lacket kommer från Color Club, men den lilla namnlappen i botten har ramlat bort så jag kan tyvärr inte berätta vad det heter. Någon annan kanske känner igen det och kan lämna ett tips i kommentarerna. =) Det är alltså ett ljust babyrosa krämlack vi pratar om. Som jag sa faller färgen mig inte riktigt i smaken, men tyvärr gör inte appliceringen det heller. Det är segt, klistrigt, svårmålat och blir väldigt ojämnt när man målar med det. Inte heller finishen är något att hurra för - det är vare sig matt eller blankt utan någon form av mellanting. Nej - inget att hänga i granen tyvärr. Torktiden gjorde inte heller någon succé - det hann inte ens bli helt torrt och genomhärdat innan jag bestämde mig för att ta bort lacket ett litet tag senare. Så, till skillnad från en hel del andra lack från Color Club, som jag annars brukar vara väldigt nöjd med, är detta inte ett lack jag kan rekommendera er att köpa - inte ens om man skulle gilla babyrosa...
 
Lite bilder i alla fall kanske?
 
 
 
 
 
 
Dock hoppas jag snart kunna visa er betydligt roligare saker här - idag har jag varit på Matas och handlat amazingly coola lack från FNUG - både "vanliga" och holos. Jag lyckades få tag på alla jag ville ha och fick dessutom en riktigt härlig förmiddag med en annan härlig lacknörd! <3 Precis vad man kan behöva en kall, kladdig lördag i början på mars!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Jag tycker det var en väldigt fin rosa! Jag gillar den! :-)

    Svar: Jag tycker också att det är en fin rosa, men det funkar inte för mig.. =/
    Tove

    2013-03-02 | 14:08:52
    Bloggadress: http://www.colourit.se/

Kommentera inlägget här: