NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Tema Grodor

Kategori:

Ett kort, snabbt och tyvärr lite oinspirerat inlägg.. Klockan är mycket, helgen har varit lång och min bloggtorka håller i sig. Ska försöka komma tillbaka med lite mer kraft i veckan som kommer, men lovar ingenting..
 
Men ja, söndag innebär ju nail arts  och så även denna söndag. Lela gav oss utmaningen grodor och den här gången blev det en ganska klyschig, bildlik tolkning.. Självklart är den inspirerad av de klassiska sagorna, med den förtrollade prinsen som blir pussad av prinsessan.. Jag orkade dock inte riktigt göra själva prinsessan, så hon fick representeras av en silvrig krona.. =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Basen är Blue Mint från Mavala, grodan och pussmunnen är målad med akrylfärger och kronan är målad med ett silvrigt lack jag fick i present under helgen.
 
Nu ska denna tjejen sova för att vara beredd på att jobba i fem dagar denna veckan.. Ses kanske imorgon! =) Är ni sugna på mer nailart kan ni surfa vidare till Lela istället och hitta en massa annat! =)
 

Kommentarer

  • Lela säger:

    Underbart söt liten groda:)

    Svar: Åh, tack så mycket! =) Det var nog den jag var minst nöjd med.. ;)
    Tove

    2013-06-24 | 08:11:40
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Men så söt, vilken gullig groda du gjort och kronan är riktigt vacker. :-)

    Svar: Tack så mycket.. Kronan blev jag väldigt nöjd med, grodan var lite mer misslyckad i mina ögon, men det funkade! =)
    Tove

    2013-06-24 | 14:24:45
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Helena säger:

    Helt underbar groda!

    Svar: Tack så mycket! Som jag sagt till de andra var jag inte så himla nöjd med den själv, men många har berömt den så jag får väl kanske revidera min uppfattning..=)
    Tove

    2013-06-24 | 16:25:32
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: