NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: Color Club - Angel Kiss

Kategori:

Fredag, denna underbara dag. Jag är ledig och firar ledigheten med att sova länge, läsa bok, njuta av vädret på min balkong tillsammans med mina tomatplantor som luktar sanslöst gott. Sen blir det nog långpromenad med hunden innan det är dags att gå och handla och laga mat. Idag ska jag nämligen ha middag här hemma. Min mamma, hennes bästa kompis och dennes man ska komma över. Kanske lite oväntat sällskap, men dessa två underbara människor hjälpte mig massor med att renovera lägenheten så jag lovade dem att de skulle få komma på den första middagen jag skulle ha här hemma. Tyvärr blev det inte riktigt så, jag hade ju en födelsedagsmiddag här hemma, men nu äntligen är det dags och den andra officiella middagen är det i alla fall! De var här och slet och rev bland annat ner hela det gamla köket, hjälpte mig och mamma att köra iväg med det och mammas kompis har dessutom varit med och tapetserat en massa och hjälpt till på alla möjliga sätt. Utöver det har de ställt upp och lånat ut saker till höger och vänster när vi har behövt dem, och passat mammas hund när han inte har kunnat vara med..  Extremt uppskattat och de är definitivt värda den här middag - och mycket mer egentligen!
 
Men ja, fredagar har ju andra härliga aspekter också - holofredag till exempel. Det är alltså dags för ytterligare ett hololack att få visa framfötterna här på bloggen. Dagens kändis är Angel Kiss från Color Club, ett lack ni säkert sett ett antal gånger innan men det är ju såååå vackert! Regnbågarna håller på att göra mig galen - det sprakar och skimrar och glittrar i solen. Till skillnad från en hel del hololack anser jag dock att det här är snyggt i skuggan också, lite så där silvrigt sjöskumsgrönt typ. Riktigt tjusigt! Men naturligtvis är det i solsken som lacket kommer mest till sin rätt - där är det helt fantastiskt!
 
Lacket är lättmålat, på bilderna ser ni tre lätta lager och inget topplack. Ingen holosjuka så länge man inte är allt för snål med lack på penseln och man är lite snabb och lätt på hand. Torktiden är som vanligt också mycket bra, det går snabbt att få torra naglar och användbara fingrar. ;) Så, här kommer bildspam! Njut och se till att ha en riktigt bra fredag! För mer holo bör ni kika in hos Skimmerskuggan som ju kör Holofredag varje dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 

Kommentarer

  • roxcat säger:

    Det här kan nog vara min favorit ur den kollektionen, det är verkligen vackert!

    Svar: Det är nog faktiskt min favorit också.. Älskar basfärgen och regnbågarna är ju helt fantastiska..
    Tove

    2013-06-07 | 17:46:15
    Bloggadress: http://roxcat.net/blog/
  • Emma/Nail Lacquer Love säger:

    Det här är väldigt fint!

    Svar: Ja, det är riktigt härligt..
    Tove

    2013-06-07 | 18:12:10
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/
  • kerstin säger:

    Vackert lack och vackra bilder!

    Svar: Tack! =)
    Tove

    2013-06-08 | 10:22:29
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Fröken Nilsson säger:

    underbart vackert!!

    Svar: Visst är det!
    Tove

    2013-06-10 | 13:20:09
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com

Kommentera inlägget här: