NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Alanna Renee Avada Kedavra

Kategori:

Onsdag, onsdag... Denna underbara dag i veckan. Man får frossa i grönt och man kan skylla allt på Karin! Självklart är det grönt även denna onsdag och idag ska ni få njuta av Alanna Renee Avada Kedavra.. Detta var nog det lack som fick mig att totalt falla för kollektionen som helhet från början. Jag menar - när man får se den här bilden, kan man låta bli då?
 
 
Avada Kedavra är precis vad det ser ut som - ett härligt ljusgrönt crellylack med vita glitter i olika form och storlek i. Alanna beskriver själv lacket och inspirationen såhär:

"Avada Kedavra is inspired by one of the three Unforgivable Curses with the incantation "Avada Kedavra". Avada Kedavra causes instantaneous death. There are only two wizards known to have survived this curse: Harry Potter who was protected by his mother's love and Voldemort who was protected by a horcrux.

Avada Kedavra has a mix of different sized white glitter in a bright green jelly base."
 
Lacket är nästan lite neonigt (och torkar också lite småmatt) men neoneffekten mattas ner av de vita glittren som istället ger ett mjukt och fint lack. Det är lättlackat och härligt och man klarar sig bra på tre lager - då får man ett fint djup i lacket tack vare de olika lagren med vita glitter. Lacket torkar också snabbt - när man har målat alla tio fingrarna är det fritt fram att måla finger nummer ett igen - då har det torkat tillräckligt för att ta ett andra lager. Det enda lilla problemet är att få glittren att hamna där man vill - när man tar så tunna lager som jag vill ha för att glittren ska bli som bäst så glider de gärna med penseln istället för att fastna på nageln.
Men med lite omsorg så går det alldeles utmärkt, och det här lacket är SÅ värt det jobbet!
På tal om penseln så är den riktigt bra, precis som den varit i de andra AR-lacken jag har. Perfekt lagom bred för mina naglar, får med sig lagom mycket lack och är precis lagom flexibel och rörlig för min smak!
 
Men ja - har ska ni få bilder istället för en vägg av text.. Men - om ni ramlar över en chans att skaffa det här lacket så tycker jag att ni borde slå till, det är helt klart ett av mina (om än ganska många) favoritlack! Love it!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som ni kanske ser så har jag tyvärr lyckats förstöra lacket på både ring- och lillfingret. Det är för att jag aldrig kan hålla mig från att fotografera så fort som möjligt när jag har så här vackra lack på - även om det är ett snabbtorkande lack så tar det ju ändå liiiiite tid innan tre lager och ett tjockt lager Seche Vite torkar helt.. Det var dock inte värre än att jag valde att stå ut med småskadorna och bära det här lacket i flera dagar! Sanslöst snyggt. Vill ni se andra snyggingar så surfa in till Karin - där brukar man kunna hitta en massa snyggt och allt går i grönt! Ciao!

Kommentarer

  • Lela säger:

    Snyggt:)

    Svar: Eller hur! =)
    Tove

    2013-06-26 | 10:52:19
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Helt underbart, älskar den ljusa och gröna nyansen. Sommar verkligen. :-)

    Svar: Ja, det här gillar jag verkligen.. Det är riktigt härligt att ha på, ljust och fint och så härligt med det halvdiskreta glittret.. Lite päronglass över det.. Och mycket sommar!
    Tove

    2013-06-26 | 15:42:22
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Sminkan säger:

    mycket vacker färg!

    Svar: Ja, jag gillar det verkligen!
    Tove

    2013-06-26 | 19:03:32
    Bloggadress: http://www.sminkan.com
  • Nailtastic säger:

    Oerhört härligt och vackert!

    Svar: Ja, det är en riktigt favorit faktiskt!
    Tove

    2013-06-26 | 22:53:38
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Sandra - hotnailpolish säger:

    Jättefint lack! //HP-nörd <3

    Svar: Ja, det är superfint! Så glad att jag fick lägga fingrarna på det!
    Tove

    2013-06-29 | 18:06:18
    Bloggadress: http://hotnailpolish.wordpress.com/
  • Martina - Colourize Me säger:

    Det här var SJUKT SNYGGT!!

    Svar: Ja, jag gillar det skarpt!
    Tove

    2013-07-02 | 16:27:08
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com

Kommentera inlägget här: