NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

TGR - # 31

Kategori:

Dagens planer ställdes lite på huvudet när sambon tydligen hade tagit semester, men jag är inte den som klagar! Så himla skönt att ha honom hemma och få lite kvalitetstid ihop. Däremot innebär det lite mindre swatchfest och nailart idag än det var tänkt och även lite mindre skrivna blogginlägg. Jag tänkte dock att jag ska hinna med/passa på att visa er lacket jag hade under Bubblegum Prism i alla fall..
 
Som jag skrev så är det nummer 31 från Tigers "egna" nagellack.. Det är ett grafitgrått skimmerlack med någon konstig finish - påminner lite om frost, men är blankt utanpå.. Märkligt och svårbeskrivet.. Tigers lack luktar extremt starkt och lite obehagligt och andra lack som jag testat av dem innan har haft konstiga saker för sig, som att spricka längs med nageln (inte chippa, utan typ spricka upp på mitten...) Inte direkt ett favoritlack, men de funkar om man bara ska ha dem under en kortare tid, säg en kväll eller så.. Penseln och flaskan är bra att jobba med och lacken täcker bra - om jag minns rätt är detta två lager. Torktiden är också helt okej, och en hel del av dessa lacken har jag marblat med med helt okej resultat..
 
 
 
 
 
 
 
(Här fick ni också se (tror jag) första gången på höger hand, jag fuskade och swatchade ett lack på höger och ett på vänster när jag skulle testa mig genom samlingen med ointressanta lack...)
 
Nu ska vi åka och kika på hus, fika hos bästa kollegan och sedan äta middag hos mamma med moster och morfar! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: