NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Romare

Kategori:

Än så länge är Lela fortfarande på semester, men jag är ändå sugen på nailart.. Hoppas att ni andra är det också..
 
Idag tänkte jag bjuda på en nailart jag hade för ett tag sen när jag skulle på fest med togatema.. Jag funderade länge på vad jag skulle göra för att få med det på naglarna också. Sen kom jag på det - toga är ju romare i förlängningen kan man säga. Det mest romerska jag kunde komma på är Caesars örn, ni vet den där guldiga han hade som standar när han krigade? Den bestämde jag mig för att jag skulle ha på naglarna. Jaha, och hur gör vi det då? Hmmm...
 
I alla fall så bestämde jag att jag ville ha svart bakgrund till örnen, men att jag inte ville ha svart på de andra naglarna. Så de andra fick bli röda, med undantag för tummen som fick ett lager matt lila istället.. Just då kändes det som en bra idé, nu vet jag inte riktigt..
 
 
På den svarta nageln målade jag sedan med guldig akrylfärg från Panduro och en smal pensel från Sang. Jag tänkte visa lite steg för steg hur det hela gick till...
 
Först en tunn cirkel ungefär, som skulle bli lagerkransen.
 
På med lite blad på kransen..
 
Moffa dit en "örn" på en pinne...
 
Lite svarta detaljer..
 
Konstatera att det blir för plottrigt på örnen och smeta ut det lite för att få en "textur"effekt.. Och så på med lite prickar..
 
 
Resultatet blev såhär..
 
 
 
 
 
 
 
Jag blev ändå ganska nöjd faktiskt, även om jag tror att Caesar hade vänt sig i sin grav om han såg det här.. Framför allt på höger hand såg det mer ut som en förskrämd kyckling än som en stolt, gyllene örn..
Roligt var också att jag tyckte att det var sjuuuuuukt dålig kvalitet både på mitt lila och mitt röda lack, det började flaga av redan kvällen efter (alltså på festen) och gick enkelt att pilla bort i stora sjok. Sur och irriterad var jag ett tag, ända tills jag kom på att jag ju hade haft slut på mitt vanliga baslack och hade använt Seche Vite istället.. ;) Men ja, stora delar av kvällen spenderades med enbart nakna naglar förutom på ringfingrarna som fick förbli svarta och guldiga.. ;)
 
Vad tror ni? Hade Caesar varit nöjd eller hade jag blivit korsfäst direkt? Vad säger ni om färgkombon?

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Suuuperfint, väldigt vackert!!

    Svar: Tack så mycket! =)
    Tove

    2013-07-28 | 13:19:26
    Bloggadress: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här: