NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: FNUG - Fantastica

Kategori:

Fredag, underbara fredag. Allt är så skönt när man har semester, jag har saknat att vara ledig och bara vara.. Snart åker jag däremot bort och får ett ganska fullspäckat schema i gengäld. Ska dock bli riktigt härligt att åka på läger, det enda tradiga är att lämna de två älsklingarna kvar hemma. Men ja, är inte hundar välkomna så blir det svårt att åka iväg båda två. 
 
Men ja, lack var det ja. Och vilket lack sen! Idag ska ni, traditionsenligt, bli bjudna på holo - det är ju holofredag! Idag kommer den sista i FNUGs holografiska serie upp på scen - Fantastica. (För er som missat det har jag tidigare bjudit på bilder på Pshycadelic och Futuristica)
 
Fantastica är ett silvergrön med rejäla regnbågar. De här bilderna är ganska gamla, och togs medan solen fortfarande var lite för blyg för att vara framme några längre stunder - i vintras alltså. Därför har jag bara ett fåtal solbilder att bjuda på, resten är tagna inomhus. Regnbågarna är inte mycket blygare för det ändå så..
 
Inomhus med glödlampa
 
Solljus
 
Solljus
 
Stark lampa inomhus
 
Blixt
 
Blixt
 
Utan direkt ljus
 
Solljus
 
Jag har inga anteckningar på det här lacket heller tyvärr - ni vet hur det blir.. Man lackar, tar bilder, lägger över dem t ill datorn och tror att man på något magiskt sätt ska komma ihåg hur JUST precis det HÄR lacket beteende sig, trots att man glömt det med alla andra.. Men ja, den här gången gör jag faktiskt det.
 
FNUG har en smal, ganska styv pensel som visserligen är rätt lätt att måla med, men som man får räkna med att doppa om MINST en gång per nagel.. Lacket är dessutom en pain in the ass att måla med - det kräver en helt snustorr Aqua Base (alternativt gelenaglar, då är lacket en dröm, helt utan Aqua Base!) och en väldigt lätt hand. Bäst resultat fick jag med ett tuuuuunt, tunt lager Fantastica först och sedan ett lite flödigare. Torktiden är dock rejält snabb, precis som den ska med holos. Och resultatet är värt att jobb och alla svordomar man kläcker ur sig - de här regnbågarna kan man verkligen inte klaga på! Gillar ni holo utan sådär superstarka färger i sig själv, men med rejäla regnbågar så säger jag KÖP OM NI FÅR CHANSEN! Så jädra snyggt är det!
 
Vill ni se mer holo så brukar man kunna hitta det hos Skimmerskuggan, om hon inte har semester såklart.. Ciao!
 

 
 
Ett litet smygtips såhär i förskott är att en flaska Fantastica kommer att ingå i giveawayen jag planerar framöver, när följarantalet stiger... ;)
 

Kommentarer

  • Emma P säger:

    Det här är verkligen ett fantastiskt lack! Ja de är dyra men det är klart värt det, jag är glad att jag köpte alla när de kom...

    Svar: Ja, men eller hur! Älskar det! Jag har också alla, och är sjukt nöjd med det!
    Tove

    2013-07-26 | 20:29:31
    Bloggadress: http://Sminkan.com

Kommentera inlägget här: