NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Gradient

Kategori:

Onsdag idag, ledig onsdag! Det är ju för det mesta trevligt, men idag var uppvaknandet något mer "traumatiskt".. Jag är ensam hemma, sambon är inte ledig så klart, och hunden har kräkt ett flertal gånger under morgonen/natten.. Vi hade råkat lämna godisskålen framme när vi gick ut i köket och fixade mat, och när vi kom tillbaka var allt godisen (ett knappt kilo) borta, så det var ju inte direkt oväntat egentligen. Men problemet är att jag har världens kräkfobi och blir helt kallsvettig och tårögd av tanken på att ta hand om kräket.. Samtidigt kan det ju inte få ligga kvar till sambon kommer hem direkt.. Som tur är har jag världens bästa Sara som kommer till min räddning - bytet barnpassning mot kräkborttagning kändes helt klart värt det! Alla gånger! <3
 
Men ja, onsdag.. Ledig onsdag.. Grön onsdag.. Gick genom mitt arkiv och konstaterade att jag hade inte bilder på NÅGOT grönt lack som jag inte visat innan.. Orkade inte riktigt swatcha något nytt tänkte jag så tänkte hitta på något annat.. I slutänden hade det nog gått snabbare att swatcha lite.. ;)
 
På bilderna ser ni:
1 lager Mavala nagelstärkare (eller ja, okej, det ser ni ju inte...)
1 lager Viva La Diva # 35 (ser ni inte heller...)
3 lager svampad gradient med en ljusgrön (emerald green) och en mörkgrön (Viridian) akrylfärg
1 lager Seche Vite..
 
Gradienten är gjord genom att måla de båda gröna akrylfärgerna bredvid/lite överlappande varandra på kanten på en makeupsvamp och sedan svampat hejvilt på naglarna med skiljelinjen ungefär i mitten av nageln. På de flesta naglarna blev det ganska bra, men på ett par stycken blev övergången inte så smidig och "osynlig"/"seamless" som jag ville.. Orkade dock inte göra om det så det fick duga ändå.. Det kommer lite bildspam här - jag blev ändå ganska nöjd.. (Och orkar dessutom inte kill my darlings idag..)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se mer grönt, och kanske lite gröna lack istället, så glider man med fördel in hos Karin på Grön Onsdag och kikar.. Samlingsinlägget brukar komma onsdag kväll.. Själv ska jag ut och leka med barn nu! Ciao!
 

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Superfin gradient!

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-07-03 | 14:01:09
    Bloggadress: http://www.tennnails.blogspot.se
  • Gelic' nail art säger:

    Mycket snygg gradient, älskar helgröna gradienter helt enkelt. :)

    Synd att dagen inte startade så bra. Är glad att jag har en hund som inte är så tjuvig av sig, för jag är inte heller ett fan av kräkupptagning. Vem nu som är det?!

    Svar: Tack!
    Ja, morgonen var inte så bra.. Och det fortsatte på skitvägen faktiskt, bokstavligt talat.. Tydligen räckte det inte med att må dåligt på ena hållet...
    Tove

    2013-07-03 | 14:23:01
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Lela säger:

    Ja kanske att det hade gått fortare att swatcha ett grönt lack men då hade vi ju missat denna godingen:)

    Svar: Det är ju sant! Hittade dessutom lite mer arkivbilder på gröna lack sen, men det återkommer vi väl till en annan onsdag helt enkelt.. :)
    Tove

    2013-07-03 | 18:14:47
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Karin säger:

    Usch för kräkandet... Men fin gradient!

    Svar: Ja, usch för kräkande.. Så lagom kul att det höll i sig typ hela dagen.. Och så tyckte man ju så klart grymt synd om Millie också!
    Tove

    2013-07-03 | 22:03:10
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: