NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Depend - 2046

Kategori:

 Onsdag idag.. Dags att jobba sjunde sista passet innan semestern. Nu börjar det kännas segt, även om jag trivs fantastiskt bra med mitt jobb.. Nu längtar jag till semestern, även om semesterplanerna nog ställts på huvudet och ersatts av något helt annat.. ;)
 
Idag får ni de sista gröna bilderna ur arkivet - jag gillar mina gröna lacker och vill inte swatcha dem snabbt utan bära dem, så därför finns det färre gröna bilder än andra.. Dagens lack är i alla fall Depends 2046, ett av deras mirrorlack..
 
Tyvärr har jag inte skrivit ner någon information om det här lacket heller, men jag minns i alla fall inte att det var något problem med appliceringen. Jag tycker att jag drar mig till minnes att det är två lager lack i alla fall. Tyvärr måste jag konstatera att detta var inte ett lack i min smak. Färgen är lite tråkig och finishen är inte min grej. Det är lite frostigt och lite för - visuellt - ojämn yta för min smak. Dock minns jag som sagt inget fel på lacket i sig, det är bara vi två i kombo som inte funkar.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
Om man vill se mer grönt, så rekommenderar jag - precis som varje onsdag - att man kikar in hos Karin på Grön onsdag. Där brukar man kunna hitta en massa snyggingar som man kan dregla över.. Ciao!

Kommentarer

  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Synd att det var frostfinish, annars är nyansen väldigt fin =)

    Svar: Är inte riktigt frost egentligen, men skum och frostliknande. Och nyansen tyckte jag var lite trist faktiskt.. Inget höjdarlack tyvärr..
    Tove

    2013-07-10 | 22:20:38
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Nailtastic säger:

    Jag tycker det ser guldfärgat ut?

    Svar: Det är guldgrönt skulle jag säga.. Det är helt klart en grön ton i det, men det drar mycket åt guld..
    Tove

    2013-07-11 | 13:00:08
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: