NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Color Club - Limelight

Kategori:

Så har vi återigen kommit fram till en av veckans höjdpunkter - onsdagen! Och självklart går onsdag i grönt för mig också.
Inlägget idag blir inte särskilt långt eller välutvecklat, jag skyller på feber och trötthet..
 
I ett nytt försök att matcha min jobbklocka gav jag mig på halvneoniga Limelight från Color Club. Efter ett tips från ett tidigare försök grundade jag först med vitt (från Viva la Diva) och började sedan med Limelight. Det var INTE ett lätt lack att jobba med kan jag säga. Det är någon form av neonjelly och ganska skirt. Dessutom är det ganska snabbtorkade och väldigt svårt att få jämnt och fint i lagren. Efter tre lager bestämde jag mig för att det nog var jämnt nog och att Seche Vite som vanligt skulle kunna hjälpa mig att jämna ut det hela ytterligare. När det torkat helt senare konstaterade jag att jag hade fel. Det var ojämnt och flammigt i färgen tyvärr. Dessutom var jag inte så förtjust i färgen som jag hade hoppats att jag skulle vara, så jag ville spicea upp det lite. Jag tog fram de fina svarta rhinestonesen som jag fått av min lillasyster när hon varit i London och så la jag på ytterligare ett, ganska flödigt, lager Limelight innan jag klämde på tre rhinestones på varje ringfinger. Färgen blev mycket jämnare och finare och det blev lite roligare med det svarta på. Dock satte jag kanske dem lite för nära varandra - med Seche Vite på så flöt de nästan ihop eftersom det samlas så mycket lack i de trånga mellanrummen.
 
Det ni ser på bilderna nedan är alltså två lager vitt, tre lager Limelight, ett lager SV, ett lager Limelight och ett lager Seche Vite. Trots alla lagren blev det ändå inte sådär supertjockt, och det torkade snabbt och bra!
 
 
 
 
 
 
Men ja, Limelight ser ganska neonigt ut i flaskan och torkar, precis som neoner, matt och ganska snabbt. Det är dock inte så mycket neon över det och färgen matchar inte alls min klocka tyvärr - så jakten på det ultimata, jobbklockematchande lacket går vidare.. Det här lacket känns tyvärr inte så ultimat på andra sätt heller, så det får nog hamna i frankenpåsen..
Just det ja, sist jag visade lack som inte matchade efterfrågades en bild på klockan också, så här kommer det..
 
 
Hoppas ni har en bra onsdag framför er. Vill ni få en än bättre onsdag, och alltså mer grönt lack, så klickar ni er lämpligen vidare till vackra och underbara Karin som håller i Grön Onsdag. Ciao!

Kommentarer

  • Andrea / Tasty Tips Blog säger:

    Höh? Har du fått fel lack? Det här stämmer ju inte alls...?
    Namnet "in the limelight" hör till ett blått lack! de har dock ett som bara heter "limelight" men inte ens det verkar helt samma....

    Svar: Ah, det heter ju bara Limelight, tack för påpekandet. Ska genast ändra.. Bilderna är inte helt perfekt rättvisande, men det är mycket mer grönt/mindre neon än det ser ut som i flaskan.. =/
    Tove

    2013-07-17 | 17:03:18
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Coolt! Gillar nyansen!

    Svar: Ja, jag gillar den, även om de inte var som jag trodde och hoppades.. Ska försöka fotografera i solljus idag och se om jag kan få till en riktigt helt rättvisande bild på nyansen också, den känns liiiiiite mörk på bilderna..
    Tove

    2013-07-17 | 22:55:10
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se

Kommentera inlägget här: