NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nytt från Gina Tricot

Kategori:

Här kommer bilder och en rapport från min lilla shoppingrunda på Gina i torsdags med en härlig vän som jag inte träffat på alldeles för länge! Egentligen var jag ute efter hololack, men det hittade jag inte alls. Dock hade de en stoooooor fin hylla med en massa härliga, och en del tråkiga (i mina ögon) nagellack i en mängd olika nyanser. Det första jag föll för var ett elektriskt blått lack som hittade snabbaste vägen till mitt hjärta!
 
Ginas nagellack kommer i 10 ml-flaskor och kostade 39 kronor för en flaska eller 99 för tre. Självklart fick jag snabbt ihop tre lack, eller snarare fyra. Och så kan man ju inte ha det, eller hur. Är det 3 för 99 kan man ju inte köpa fyra, men vilket skulle jag välja bort? Det blåa var självklart, och så fanns det ett alldeles underbar blå-grå-grönt som påminner om sjöjungfrur som också verkligen skrek att det ville med mig hem. Dessutom fanns det ett helt härligt grön-turkosigt lack med lite guldskimmer i, och så ett fantastiskt bronsfärgat.. Tvekampen stod väl mellan det gröna och det bronsfärgade lacket - what to do, what to do? Tja, det finns väl bara en utväg? Jag konstaterade att det blåa, det sjöjungfrufärgade och det gröna hörde ihop i en färgskala, plockade på mig två lacker till som låg i samma färgskala som det bronsfärgade och gick till kassan! Det blev ett lite barbierosa krämlack som jag inte riktigt förstår varför jag plockade på mig, det är inte direkt något som ligger i komfortzonen. Dessutom blev det ett fuschiarosalila lack med skimmer i som ser helt amazing ut.
 
Väl framme i kassan säger tjejen: "Har ni kollat på ovanvåningen, jag vet att de säljer ut en del av de här lackerna för 10 kronor flaskan där?". Tror ni det gick att låta bli att gå upp och kolla eller? Självklart fanns inga av de färgerna jag ville ha där, däremot hittade min vän fyra flaskor som föll henne i smaken (vi har inte RIKTIGT samma färgskalor - hon håller sig till jordfärgerna, så det blev ett orange (som jag visserligen var sugen på, men avstod från), ett gult och två olika bruna...) Däremot hittade jag en tröja som föll mig i smaken väldigt mycket, som satt som en smäck och som bara kostade 99 kronor och som också fick följa med i varukorgen - den kan nog matcha det gröna lacket från tvekampen dessutom! Väl tillbaka i kassan "skällde" jag lite på tjejen som stod där för att det blev väääldigt dyrt, ungefär samtidigt som jag hittade en ny, intressant sak. Ett litet kit med tre lack, där en av dem påminner lite, lite om Polar Nights från IsaDora - tillräckligt mycket för att väcka min uppmärksamhet. Efter att ha konstaterat att den var rejält billig (19 kronor för 3 lack, om än lite mindre, är ju ganska bra!) så fick det också följa med - därmed det blåa jellylacket med glitter i, ett vitt skimmerlack och ett rosa lack som ligger mitt mellan de andra två rosa jag köpte. När jag stod där och hade betalt - vad tror ni att jag hittade då, ungefär 400 kronor senare? Jo, men visst. Hololacken som jag var inne efter från början. Som tur var fanns de också på rean, så det blev faktiskt en paket sådana också - fyra lacker, ett rosa, ett brons/kopparaktigt, ett blågrått och ett silvergrönt (det som användes i fredagens inlägg!) för 39 kronor får ju också konstateras vara helt okej!  Dessutom slank ett par söta små örhängen ner i kassen - men sen fick det vara nock!
 
#113 Sapphire Blue, #112 Silver Lake och #103 Wannabe
# 04 Azalea Pink, # 79 Fancy me och #95 Expresso
 
#64 Silver White, #09 Bright Rose och #77 Monaco Blue
 
Holographic Pink, Holographic Multi, Holographic Blue och Holographic Green
 
Bonusbild på örhängena. Funderar på om de tål att man dottar på nagellack i matchande färg.. ;)
 
Hoppas ni har en härlig helg och att ni inte ruinerar er på nagellack som denna tossan gör! Kärlek till er alla!
Ciao!
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Åhhh gud så kul med stora inköp av nagellack. Mycket fina färger.m Men det är väl Gina Tricot lack och inte Kicks?

    Svar: Ahhh, klart! Detta är självklart Gina och inte Kicks! Tröttmössa som dessutom brukar inhandla det mesta på Kicks..
    Tove

    2013-01-12 | 14:56:46
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Andrea säger:

    Precis, aha! Det här är ju inte Kicks, utan Gina Tricot!
    De har väl inte några "holos" alls på Kicks?

    Svar: Holos på Kicks vet jag inte, troligen inte eftersom alla varit så frågande. Självklart ska det vara Gina..
    Tove

    2013-01-12 | 15:19:40
  • Tove säger:

    Inlägget har nu redigerats, jag hade genomgående skrivit att lacken var köpta på Kicks, vilket ju helt uppenbart var fel. Lacken är alltså köpta på Gina Tricot och ingen annanstans!

    2013-01-12 | 15:47:51
    Bloggadress: http://nailme.blogg.se
  • Lela säger:

    Detta förklarade en hel del;)

    Svar: Ja, kan tänka mig det..=)
    Tove

    2013-01-12 | 22:43:39
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Gelic' nail art säger:

    Många fina lack! Dessutom söta örhängen. Har en tre-finger-ring som är sten,sax,påse så ska nog ta mig till gina känner jag allt. :)

    2013-01-30 | 20:02:53
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: