NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Nail Art Sunday: Fritt val

Kategori:

Så var det söndag igen, denna vacka dag i veckan då Sveriges nagelbloggare smyckar sig lite extra. Det är ju så klart dags för nail art!
 
Denna veckan får jag bjuda på en gammal goding inför en bal, eftersom jag inte hinner göra en nailart idag - det är jobbhelg och tre nya tolvtimmarspass. Tur att det ger liiiite extra i plånboken i alla fall, framför allt nu när det är planerat att köpa hus relativt snart.
 
Detta var som sagt inför en bal i studentvärlden då man ju gärna vill vara lite extra snygg. Kläderna var en svart/vit kjol med stooooora prickar med en svart korsettopp till. Därför valde jag att köra på samma färgskala på naglarna för att få ihop utseendet lite. Därför blev det en vit bas, silverglittriga tippar och svart målat mönster.
 
Mjölkig, vit bas från IsaDora
 
Tipparna målade med silverglitter från Kiss och effektlack från Colorama
 
Svart nailartmålning med nail art liner från Kiss
 
Rhinestones på för att blinga till lite i alla fall
 
 
 
Detta var en av mina tidiga nail arts och jag är hyfsat nöjd med hur den blev även om jag nog gjort den något annorlunda idag. Ovanligt diskret för att vara mig dock. =)
 
Glöm inte att kika in hos Lela för att se mer vackra nail arts idag! Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Wow, supersnyggt! Jag önskar att jag var så säker på hand, så jag kunde måla på fri hand. Får träna...

    Svar: Bara att träna. Detta är dock inte så svårt, det är bara att ta stöd med händerna mot bordet så ska du se att det funkar..
    Tove

    2013-01-13 | 13:34:49
    Bloggadress: http://www.colourit.se/
  • Lela säger:

    Jag blir väldigt sugen på att få se klänningen efter att ha studerat naglarna:)

    Svar: Tja.. vet inte om jag har några bilder, men jag kan kolla när jag kommer hem från jobb..
    Tove

    2013-01-13 | 19:36:51
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Sara/Prettypolish säger:

    Snyggt! Gillar blinget! ;)

    Svar: Tackar!
    Tove

    2013-01-13 | 22:30:13
    Bloggadress: http://prettypolish.blogg.se
  • Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog säger:

    Jätte snygg design! Enkel och elegant :)

    2013-01-19 | 20:38:13
    Bloggadress: http://tezzilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här: