NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå måndag: Gina Tricots Blue Sapphire

Kategori:

Efter min wild and crazy shoppingrunda på Gina i torsdags har jag ett nytt härligt blått lack hemma som sagt, Blue Sapphire och vad passar väl bättre att visa upp en måndag som denna? En helt härlig, energifylld, elektriskt blå färg som piggar upp vilken tradig måndag som helst!
 
Detta är en av de färger som Gina inte sålde ut på rean, så antar att den antingen är ny eller ingår i deras standardsortiment. Priset är fullkomlig rimligt, 39 kronor för en flaska med 10 ml eller 99 för tre flaskor. (Självklart utnyttjade jag det erbjudandet, hur skulle det annars se ut? =) )
 
Lacket är lätt att måla med och hamnar snällt där man vill ha det. Första lagret gjorde mig lite orolig eftersom jag knappt såg att naglarna blev blåtonade ens, det var väääääldigt tunt med färg och det blev flammigt och stripigt. Lacket torkade dock fantastiskt fort och med ett andra lager fick jag full täckning och ett jämnt fint lager! Även andra lagret torkade riktigt snabbt, även utan Seche Vite. Så, på bilderna har jag två lager Sapphire Blue - inget topplack. Alla bilderna är tagna i halvsunkigt januaridagsljus från balkongen - färgerna är inte helt rättvisande, färgen är lite mörkare, mer intensivt, elektriskt blå.
 
Definitivt en blå färg att rekommendera om man som jag gillar lite oumpf i färgen!
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni alla har en härlig måndag! Glöm inte att kika in hos Mrs Data för fler vackra, blå lack!
Ciao!

Kommentarer

  • Pamsan säger:

    Jättefint. Det ser nästan ut att luta lite åt lilahållet. :)

    Svar: Fast det gör det inte på riktigt. På riktigt är det bara helt och hållet blått - elektriskt, intensivt, fantastiskt blått! Awesome!
    Tove

    2013-01-14 | 09:44:51
    Bloggadress: http://pamsan.wordpress.com
  • Nailtastic säger:

    Vilken fin lyster det har! Jättevackert!

    Svar: Ja, det är riktigt fint och intensivt, precis som jag vill ha det när det är blått.
    Tove

    2013-01-14 | 10:42:40
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Emma / Nail Lacquer Love säger:

    Härlig blå nyans! Riktigt fint.

    Svar: Ja, den är riktigt fin. Jag gillar det verkligen!
    Tove

    2013-01-14 | 11:14:19
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com
  • Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog säger:

    Väldigt fin blå nyans på detta ;)

    2013-01-19 | 20:40:20
    Bloggadress: http://tezzilicious.blogg.se

Kommentera inlägget här: