NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Paris Memories

Kategori:

Som vanligt ett sent inlägg för mig. Det har jobbats och det har sovits eftermiddagslur. Sen har det ätits och kollats på TVserier, så bloggen blev som vanligt lite eftersatt.. ;) Men självklart har jag paraderat med gröna naglar på jobb idag.
Dagens gröna lack är ett mellangrönt krämlack från Paris Memories. Detta var en flaska som, liksom gårdagens Oceanic, hamnat i utrensningshögen men som jag ändå ville testa.
 
Lacket var väldigt lättapplicerat - att det är nagellack i nagelbanden ska inte lacket alls lastas för - det beror helt på att det 1. var mörkt när jag lackade, 2. jag kollade på TVserier och var sådääär fokuserad och 3. jag blev kliad på ryggen under tiden vilket i viss mån försvårar att hålla still.
Formulan är bra, enkelt att måla med som sagt, och precis lagom tjock. Lacket är en onecoater om man vill, därav att jag visar upp höger hand i detta inlägg - vänster blev inte helt opakt, men eftersom det ska vara basen till en nailart så gjorde det inte så mycket. På höger målade jag lite mer noga och med lite tjockare lager och det är helt opakt. Härligt. Torktiden är också helt okej, lacket var "torrt" när jag kom tillbaka till handen för att lägga på Seche Vite. Med Seche Vite på blev det helt klart genomhärdat på runt en halvtimme - inga som helst lakansmärken imorse!
 
Färgen är också riktigt härlig. Tydligt grön, men ändå hyfsat diskret och lugn. Riktigt glansigt blev det också, även utan Seche Vite. Med Seche Vite på frågade jag mannen vad han tyckte och hans kommentar var "Blir det sådär blankt sen också?" så riktigt blankt och glasartat blir det!
 
Lite bilder, säger ni? Okej då!
 
 
 
 
 
 
Behöver jag säga att lacket (tillsammans med Oceanic) fick flytta in i "behålla"-högen igen?
 
Vill man se mer grönt så kikar man in hos Karin, på grön onsdag.. Vill man själv vara med så lackar man snabbt som attan på med grönt i någon variant, bloggar ett inlägg och slänger in enkommentar hos Karin - så enkelt kan det vara! Själv ska jag nu gå och hämta min (gröna!) cykel!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Karin säger:

    Verkligen fint! Har en lite jellyfinish tycker jag! =)

    Svar: Ja, nästan faktiskt. Fast det är nog mest Seche som får det att se jellyliknande ut..
    Tove

    2013-02-20 | 22:38:34
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Gelic' nail art säger:

    Har också det här lacket från Paris Memories. Himla fin grön färg faktiskt. :)

    Svar: Ja, den var faktiskt riktigt bra. Nöjd måste jag säga, och den får som sagt bo kvar här hemma!
    Tove

    2013-02-21 | 10:28:28
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Kattis säger:

    http://www.youtube.com/watch?v=pmcF6czRgx4&feature=fvwp&NR=1

    Do it do it do it!

    Svar: Om d u ger mig en sån pensel i present så... ;)
    Tove

    2013-02-26 | 17:20:33
    Bloggadress: http://hurblirdet.blogg.se
  • Nailtastic säger:

    Vilken härlig grön! Gladgrön!

    Svar: Ja, men eller hur! =)
    Tove

    2013-02-27 | 16:30:13
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: