NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Winter Wonderland

Kategori: Naglar

Har Sven ställt till det för oss? Sven har ställt till det för oss. Vi har haft strömavbrott vilket ledde till att jag hamnade otroligt mycket i ofas med mina nailarts...:( Inte lätt att måla nailarts i ljuset från levande ljus bara.. 
 
Därför fick det bli en snabb och enkel nailart idag som egentligen var tänkt till en annan dag, men jag får väl ändra runt lite i schemat antar jag.. 
 
BSOD (Blue Screen Of Death) från Pretty Serious fick agera bakgrund i dagens verk. Sedan var det mina gamla hederliga akrylfärger från Sang som fick titta fram. Svampade på en vit kant längst ner och använde sedan en avlagd tandborste för att skapa ett "naturligt" snöfall över naglarna. (Ska ni testa så se till att täcka underlaget väl, det skvätter överallt! :) ) Det kändes lite naket bara så så jag valde att kludda dit två snötäckta granar också, en på ringfingret och en på pekfingret, med hjälp av en tunn pensel och akrylen.. Sen på med Seche Vite. Total tid (förutom det blåa) - ungefär tio minuter. Voila! Snabbt och enkelt! Vad tycker ni om resultatet? 
 






Kommentarer

  • Malin säger:

    Snyggt! Och ser verkligen mer avancerat ut än att vara gjort på 10 minuter :)

    Svar: Ja, fast det mesta av det där går ju ganska snabbt.. Svampa vitt i två lager, "spraya på" vit färg med en tandborste och sedan kludda en snabb gran eller två - det gick snabbt som sagt.. =D
    Tove

    2013-12-08 | 08:41:10
  • Lela säger:

    Strömavbrott mitt i nailart process är inget att föredra, jag har själv varit där;)
    Tio minuter för en så snygg nailart är lite knäppt men jag tror dig. Hittar man bara rätt tekniker och verktyg går saker och ting ganska fort.

    Svar: Ja, inget av det var ju direkt något som tar så mycket tid så.. Vare sig svampning eller sprayandet tog så lång tid, och granarna är ju inte sådär supernoggrant gjorda.. ;)
    Tove

    2013-12-08 | 14:32:26
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Fröken Nilsson säger:

    Snyggt! Verkligen smidigt o pigga på en "gammal" manikyr m nailart :)
    Sitter o kluddar ihop en till NS som jag hoppas blir som jag har den i huvudet ;)

    Svar: Ja, det är det "enklaste" ibland..
    Tove

    2013-12-08 | 15:07:48
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Martina - Colourize Me säger:

    Åh, BSOD är så fint. Så fint! Och du, detta var jättefint dessutom. Du är himla duktig!

    Svar: Ja, det är ju verkligen det. Riktigt fint! Tack så mycket, vad glad jag blir!
    Tove

    2013-12-11 | 15:51:29
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com

Kommentera inlägget här: