NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Lucianailart

Kategori: Naglar

Ja, det är en dag för sent men jag blev ganska nöjd så det fick helt enkelt bli så.. Om någon misstycker får ni väl helt enkelt hoppa över det här inlägget, eller låtsas att det fortfarande är fredagen den 13:e idag.. ;) 
 
Funderade ett tag på vad jag skulle hitta på för att symbolisera Lucia men bestämde mig sedan för att göra en variant av ett Lucia-tåg. Dock valde jag att fokusera på mittpartiet på deltagarna istället för huvudena. Blev som sagt ganska nöjd.. 
 





Basen är Viva la Divas vita, ett rött från Lovie och Brown från H&M. Resten (förutom det silvriga i tärnans glitter som är ett silvrigt lack från Wet'n'wild) är akrylfärg och allt är frihandat.. Svårast var nog pepparkaksgubben - inte att måla men att komma på hur jag skulle göra. Men den blev också rätt okej och i sammanhanget förstår man nog vad det ska vara, eller? 
 
Nu ska jag fira helg med sambon som äntligen vaknat efter nattjobb - härligt! 
Tjipp! 

Kommentarer

  • Fröken Nilsson säger:

    Superfint!! Ingen tvekan om att detta är ett härligt luciatåg :)

    Svar: Åh, tack! Skönt att höra..
    Tove

    2013-12-14 | 16:19:36
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Rutan S säger:

    Jag blir lika imponerad varenda gång jag ser din nail art!

    Svar: Nej, men.. Så får du ju inte säga, blir ju helt fuktig i ögat ju.. =) Tack!
    Tove

    2013-12-14 | 19:30:29
  • Jennifer säger:

    En sån klockren Lucia-nailart måste ju publiceras oavsett datum! Jättefint!!

    Svar: Naw, tack så mycket!
    Tove

    2013-12-16 | 20:05:17

Kommentera inlägget här: