NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: Alanna Renee - Avada Kedavra

Kategori: Naglar

Onsdag igen, kolla - nu är jag med på vilken veckodag det är i alla fall.. ;) Onsdag betyder, som så ofta förr, grönt såklart. Hos Karin, vem annars?
Återigen bjuder jag er på en kik in i arkivet och idag är det inget mindre än Avada Kedavra som får en andra chans att visa upp sig. Ett härligt neongrönt lack, fyllt med vitt glitter i olika storlekar. Det vita glittret dämpar neonigheten något, men lacket torkar fortfarande lite matt och dessutom lite ojämnt på grund av glittren. Men det är ju inget som inte ett eller två lager Seche Vite kan råda bot på.
 
Jag bara älskar det här lacket. Precis som med mina andra lack från Alanna Renee så är det otroligt hög kvalitet på lacket, flaskan, penseln och allting runt omkring. Det är lätt att måla med, det torkar snabbt och smidigt (i alla fall till yttorrt, så att man kan fortsätta måla utan att förstöra det) och det sitter bra. Underbart! Om ni är sugna på ett nytt märke och inte har testat Alannas lack innan kan jag verkligen rekommendera det!
 
Men ja, Avada Kedavra var det ja. På bilderna är det tre lager av lacket och ett tjockt lager Seche Vite och jag är riktigt nöjd med resultatet - det blir lite som en glittermacka av sig själv. Tyvärr var jag liiiiite snabb med att fotografera, så jag lyckades dänga in lillfingret och skada lacket lite, men det gick utan problem att fixa utan att behöva måla om. Så, titta och njut - både av lacket och av solskenet..
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att kika in hos Karin för mer gröna skönheter! Jag har redan sett ett par riktigt snygga lack där inne!
 

Och blev ni lite sugna på att testa Alannas lack så ska ni VERKLIGEN inte missa att hålla utkik efter den där giveawayen som jag pratade om.. ;)

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Så snyggt! Vart var det du hade köpt dina? Hörde om websidan men tror jag har slarvat bort den :/ Mååååste köpa nu :D

    Svar: Hennes hemsida är http://alannarenee.com
    Vill man bara köpa enstaka kan det bli billigare att köpa hos Norway Nails.
    Tove

    2013-12-11 | 19:55:29
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Så fint, lite gulligt så där!
    Lade till dig i inLinkz, vet inte varför det krånglade. Kolla din fb-mail förresten!

    Svar: Tack för hjälpen med InLinkzen!
    Tove

    2013-12-11 | 22:22:38
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA säger:

    Härlig grön färg! :)

    KRAM!

    Svar: Tack! Jag själv gillar det verkligen!
    Tove

    2013-12-12 | 23:43:46
    Bloggadress: http://kristallkrona.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: