NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Give away

Kategori: Personligt

Helt sjukt. Det har redan gått ett år. På ett sätt har det gått så sjukt snabbt att det känns som om det var igår och på ett sätt känns det som om det var evigheter sedan. Men just precis idag, för ett år sedan, hade jag varit på julfest med jobbet kvällen innan. Han, den där ni vet, ja, just precis Han. Han var också där. Han jag gått och sneglat på i korridorerna. Han jag försökt komma på bra anledningar att prata med när vi stötte ihop med varandra. Han jag bara rååååkat sätta mig bredvid i matsalen och försökt komma på något klämkäckt och fint att säga. Ja, Han.
 
Båda två gick vi som katten runt het gröt den där kvällen och när festen tog slut skulle vi gå åt varsitt håll. Jag kramade om honom och gav honom en snabb puss på kinden (det var väl så långt jag vågade gå) men när jag var på väg så tog han tag i handen och drog tillbaka mig för en snabb puss på munnen också. Ååååh - pirret! Vi gick åt varsitt håll, men redan dagen efter - alltså för precis ett år sen - bestämde vi att träffas igen.
 
En "kort, snabb hundpromenad" blev till en lång runda på en knapp mil och drygt två timmar (många pusspauser blev det!) och sedan dess har det varit vi. Det har gått snabbt, mycket snabbt. Det senaste året är det inte många nätter vi inte sovit ihop - de första veckorna bodde vi väl mest växelvis hos varandra men efter det så flyttade han snabbt in hos mig och hans lägenhet förvandlades mest till en ganska dyr postbox. I början av sommaren blev det mer permanent och på riktigt då han sa upp sin lägenhet.
 
 
I mitten av sommaren köpte vi vårt fina hus och började planera för en flytt ut på landet och ett än mer seriöst liv tillsammans. Vi gick på bankmöten, fick lånelöfte och kunde till slut genomföra köpet. Nu skulle bara lägenheten bli såld också.. Det blev den i mitten av oktober och första november flyttade vi äntligen in i vårt fina hus!
 
 
Vi blev en riktigt mysig liten familj - jag, sambon och hunden - och i september förlovade vi oss också. Teckningen i bilden ovanför är sambons verk och en av de otaliga små morgonhälsningar vi lämnat till varandra på köksbänken när någon av oss gått till jobbet medans den andra sovit vidare. Det har varit allt möjligt - små söta lappar, en blomma plockad på morgonpromenaden, en färdigbryggd kopp kaffe i en termosmugg eller ett hjärta gjort av de överblivna julnötterna.
 
 
 
Men, och det är ett stort men, det var inte det enda som hände i september inte!
 
Några dagar efter första versionen var det dags för den blivande pappan att revidera sin teckning
 
I början på september fick jag en stark känsla av att det var läge att göra ett gravtest och visst var det positivt. Vilken chock - även om det var PRECIS så vi hade "planerat" det var känslan i magen när ett plus dök upp direkt helt otrolig. Jag vet inte hur många gånger jag var tvungen att läsa genom instruktionerna till testet (ja, ni vet de där enkla; ett streck=negativt, två streck=positivt...) innan det verkligen gick in i huvudet att jag faktiskt var gravid. Men ja, lång story kort - det finns ett litet pyre i min mage (litet och litet, att döma av magen är det redan ganska stort...=)) och vi är båda fantastiskt glada. Självklart har detta varit en stor del av berg-och-dalbanan på sista tiden och en av anledningarna till att bloggen blivit lite lidande. Det har varit svårt att fokusera på annat än det här ett tag och det är svårt att bara skriva om nagellack när det finns något annat man mycket hellre pratar om.. =D Med det sagt vill jag också "förvarna" om att detta inte längre kommer att vara en renodlad nagelblogg utan också handla om just Pricken och allt runtomkring. Dock kommer det vara tydligt vad som handlar om naglar och vad som inte gör det så ni som bara vill läsa om naglar kommer kunna välja..
 
 
Självklart vill jag fira det här med er också såklart, och det på ett klassiskt nagelbloggsvis. Än så länge vet vi inte vad det är för kön på barnet vi väntar och jag har inte heller bestämt mig för om jag vill ta reda på det eller inte. Oavsett vilket kommer det nog att vara en hemlighet Jag har klickat hem tre lack ur Alanna Renees kollektion "A Bundle of Joy" - It's a Boy!, It's a Girl! och It's a Surprise! och lacken tillfaller en lycklig vinnare. Att vara med i tävlingen är enkelt. Man kan enkelt få 3 lotter i dragningen, en för vardera punkt nedan.
 
1. Kommentera det här inlägget och berätta vad du tror att det är jag har i magen - en pojke eller en flicka. Meddela mig också på något sätt en mailadress till dig så att jag kan kontakta dig om det är du som vinner. Du kan meddela mig den i kommentaren eller via mail till nailme.blogg[at]gmail.com - vilket ni vill. (Det här är det enda som är obligatoriskt).
2. Skriv ett blogginlägg om giveawayen för att sprida ordet.
3. Lägg ut en bild på Instagram. Glöm då inte att tagga mig (@nailmeblogg) och se till att bilden är publik eller att du följer mig där.  
 
Man kan dessutom få två "bonus"lotter genom att göra en babyinspirerad nailart och maila till mig på ovanstående mailadress. Exakt hur den ska vara babyinspirerad är upp till dig själv att avgöra, men är det en långsökt tolkning kan ju en förklaring vara på sin plats. Gör det också tydligt, på valfritt sätt, att det verkligen är din nailart du skickar med...
 
Give awayen kommer att stänga 23.59 den 28 december och lottning kommer att ske den 29:e. Jag kommer att kontakta vinnaren via mail och den har då 48 timmar på sig att svara på mailet, annars dras en ny vinnare.

Kommentarer

  • Bella/Seizethenail säger:

    Oj va roligt det var att läsa om ditt år! Jättestort grattis till dig och sambon till graviditet och ny bostad! Det ser verkligen riktigt fint ut! Självklart ska det blir kul att delta i tävlingen också med en liten gissning! Det är ju ganska svårt att tro vad det kan vara, men en kvalificerad gissning kommer jag gärna med! Då gissar jag på pojke! :) mail: [email protected]

    Svar: Tack så mycket! =) Ja, det är svårt att göra så mycket mer än att gissa, men ja, man har ju alltid 50% chans så.. =D
    Tove

    2013-12-16 | 17:58:42
    Bloggadress: http://seizethenail.com
  • Amy säger:

    Ett officiellt grattis!! ;-)
    Om man ska gå efter gamla skrönor och gå efter utseendet på din mage så är det en liten kille därinne. Ja, det är min gissning i alla fall. ;-)
    Jag ska skriva ett inlägg om giveawayen också men det får bli imorgon. :-)

    Svar: Tack så mycket! Ja, vi får väl se om skrönorna stämmer eller inte lite längre fram. Men det finns ju så många olika skrönor och de säger olika saker när det gäller mig så.. =)
    Tove

    2013-12-16 | 19:14:53
    Bloggadress: http://amylioness.blogspot.com
  • Jennifer säger:

    Åååh vilket mysigt år det låter som!! Å ett jättestort GRATTIS!!! Jag gissar faktiskt också på pojke, vet inte varför dock. Min mail är jennifer[punkt]enzinger[at]gmail[punkt]com

    Svar: Tack så mycket! =) Verkar som om många gissar på en liten påg - vi får väl se fram i maj om majoriteten hade rätt eller fel i det här fallet..
    Tove

    2013-12-16 | 19:40:28
  • Nerd Colours/Malin säger:

    Stort Grattis till din pojkbebis som du har i magen. :) Ja, jag tror alltså på en pojke. :) Jag länkar till din giveaway från bloggen och även från Instagram.
    [email protected]

    Svar: Tack så mycket. Vi får väl se om det är en liten pojke eller en liten flicka som kommer ut och hälsar på oss om ett par månader..
    Tove

    2013-12-16 | 20:31:10
    Bloggadress: http://nerdcolours.blogspot.se
  • Lackert säger:

    Åh grattis, vilken fin bebismage men det är ingen liten kula :)

    Svar: Nej, den är rätt stor.. Men nu har den inte växt så mycket, så det är väl olika faser man går genom antar jag. Men ja, större lär den väl bli.. Tack så mycket!
    Tove

    2013-12-16 | 22:19:47
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Anki säger:

    Härligt att läsa om, och Grattis till både bebbe och det runt om. Har ju gjort resan 5 ggr så jag vet ju vad det vill säga att vänta smått. Love it.
    Hade velat se magen från en vinkel till..

    Svar: Åh, ja, här är det första gången - för oss båda. Och ja, det är en jäkla resa - ialla fall så här långt. =)
    Tove

    2013-12-17 | 07:10:01
    Bloggadress: http://www.annkicki.blogspot.com
  • Lela säger:

    GRATTIS!!

    Nu förstår jag än mer varför din höst varit lite upp och ner.
    Ert år tillsammans har gått fort men ni verkar ha hittat varandra bra under den tiden. Jag och sambon hade också "bråttom" när vi träffades med allt utom barn. Sambos, förlovade och husägare på ca 14 månader. Barn däremot fick vänta, jag skulle ju inte ha barn från början. Men livet kan ändras, ibland utan att man riktigt förstår hur det gick till;)

    Svar: Ja, det har varit mycket upp och ner som sagt. Bara graviditeten i sig ger lite upp och ner, även om det är mest upp såklart, och sen allt annat som hänt.. Men ja, vad säger man - roligare när det händer saker i alla fall! =)
    Ja, det har gått fort, fort, fort. Men det har aldrig känts stressat, och det tror jag är en stooor skillnad. Det har aldrig känts att vi MÅSTE ta nästa steg, nu, utan det har varit en väldigt naturlig utveckling helt enkelt. Och jag älskar den!
    Tove

    2013-12-17 | 08:46:13
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Veronika säger:

    Åh stort grattis! Vi fick vårt första barn för åtta månader sedan och det är helt obeskrivligt härligt att ha en bebis i huset. Ni har en hisnande tid framför er!

    Vad gäller kön så gissar jag på flicka, för det gör jag alltid när någon är gravid. Brukar ha rätt ca 50% av gångerna iaf :)

    Mejladressen är veronikakahoul(@)gmail.com

    Svar: Ja, det är en jäkla känsla måste jag säga!
    Ja, man har ju rätt 50% av gångerna. Vi får väl se helt enkelt.. =)
    Tove

    2013-12-18 | 16:30:14
  • Gelic' nail art säger:

    Vilken härlig berättelse från början till slut. Stort grattis till pluset. I god tävlingsanda gissar jag på att det blir en pojke :D

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-12-18 | 23:15:11
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se
  • Perly säger:

    Grattis! Riktigt kul med en positiv historia för en gångs skull, finns allt för många sorgliga runt om. :)

    Skulle gissa på en pojke, nog mest för att det är vad jag själv vill ha om jag nånsin släpper min tanke på att jag inte vill ha barn. (Jaaa, en aning udda att säga att man inte vill ha barn samtidigt som man vet vilket kön man vill ha, ehm :) )

    Svar: Ja, det är dags att sprida lite positiv stämning känner jag! =D Äh, det är väl inte så udda egentligen? Men vi får väl se vad det blir, jag har ju min känsla ganska klart för mig så..
    Tove

    2013-12-19 | 21:26:36
    Bloggadress: http://daperley.com
  • Anonym säger:

    Grattis! Det är nog en liten pojke som lurar i magen :) kram Sophie , [email protected]

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-12-19 | 22:25:10
  • Fröken Nilsson säger:

    GRATTIS!!
    Lovely mage som kanske bär en liten gosse? vem vet ;)
    Vi trodde in i det sista med vår guldklimp att det va en tjej! hihi så va det inte :)

    Svar: Tack så mycket! Vi får väl se vad det blir, det blir ju bra hur det än blir.. =D
    Tove

    2013-12-20 | 17:15:08
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Helena säger:

    En sån underbart fin bebismage! Men vad kan det vara därinne.. Jo, jag tror att det är en pojke.

    Vilket fantastiskt år du och din sambo har haft och jag önskar er verkligen all lycka med att bilda familj och bo i hus.

    [email protected]

    Svar: Ja, det har varit ett riktigt härligt år - den gamla klyschan om att det känns som om det gått snabbt samtidigt som det varat för evigt stämmer verkligen! Love it!
    Tack så mycket, både för gratulationer och för komplimanger och lyckönskningar!
    Tove

    2013-12-20 | 20:58:44
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Martina - Colourize Me säger:

    WOOOOOOOOOHO GRATTIIIIS! ALLTSÅ WOW VILKEN VACKER MAGE! Sån vill jag ha in the future.
    Och vet du! Jag SKA göra en nail art. Jag SKA! Så jag skickar ett mail med den och min mail, hihi, så snart jag kan! Och GRATTIS IGEN! Vilket underbart mysigt förhållande ni verkar ha. Åh, jag bubblar av glädje! Pusspuss! <3

    Svar: Åh, tack så mycket! Och grattis till vinsten! Det är ett riktigt härligt förhållande, det måste jag hålla med om! Jag bubblar också av glädje.. =D
    Tove

    2013-12-21 | 00:36:00
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Martina - Colourize Me säger:

    Just det ja. Skulle ju gissa också. Jag gissar pååååååå......................... En tösabit!

    2013-12-21 | 00:36:49
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Amanda Lundh säger:

    Stort grattis! :D
    Jag tror att det blir en pojke :)

    Svar: Tack så mycket.. Vi får väl se hur det blir, fram på vårkanten..
    Tove

    2013-12-28 | 11:00:24

Kommentera inlägget här: