NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Enklast möjliga - layering...

Kategori: Naglar

Sent på kvällen, men så blir det när man inte gjort något vettigt på hela dagen utom hundpromenad och att laga middag. Imorgon får det nog bli lite mer skärpning här hemma - NÅNTING vettigt får jag ju se till att hinna med. 
 
Men ja, jag har ju gjort enklaste möjliga nailart idag också - en layering. Inte särskilt vintrigt kanske, mer höstligt skulle jag säga. Jag valde ett lack som jag köpte i en sambeställning och varit sugen på sen dess. Jag har testat det en gång tidigare, men då på egen hand vilket inte var någon hit. Den här gången har jag lagt det över ett lager Expresso från Gina Tricot. 
 
Lacket heter Incendius och är från Femme Fatale. Jag - och uppenbarligen ett par till med tanke på antalet jag beställde av det här lacket till folk - tyckte det såg sjukt snyggt ut och hade verkligen sett fram emot det här lacket. Tyvärr fick jag inte alls samma känsla av det på - jag blev ganska besviken faktiskt. 
 
Det är en klar bas med glitter i ett gäng olika färger, former och storlekar. Ett par av glittren är tydligt prismatiska i flaskan men det kommer inte fram så bra på nageln. Det är lätt att få med sig glittret upp ut flaskan och det sprider ut sig hyfsat bra på egen hand, utan duttande. Dock torkar lacket lite dåligt, även med Seche Vites hjälp. 
 
Vad säger ni - räknas det här som Nail art på riktigt? Vad tycker ni om lacket? Hiss eller diss? 
 
 



 



Tjipp! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: