NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: PrettyBirdPolish - Night Heron

Kategori:

Idag är det dags för det andra lacket jag fick från sötaste Anna - Night Heron. En night heron är det samma som en natthäger på svenska eller Nycticorax nycticorax på latin. Det är en ganska stor fågel, runt 60 cm lång och med 100 cm vingspann. Den är rätt fräck i sin färgsättning med ljus framsida, svart/mörkgrått huvud och rygg och sina röda ögon.
 
Natthägern är en av Annas favoritfåglar och därför har den fått äran att låta sitt namn pryda detta alldeles underbara lack! Jag kan dessutom se lite av natthägern i lacket också (ja, alltså inte rekt bokstavligt, det finns inga fågelrester i lacket, jag lovar!) genom den mörkblå färgen och lite röda inslag i glittren. Så himla fint! Vi tittar väl kanske på lite bilder, eller vad säger ni? (och ja, bildspam!)
 
I middagssolen
 
Solsken
 
Solsken
 
Solsken
 
Inomhus, innanför balkongen
 
Inomhus, innanför balkongen
 
Inomhus, innanför balkongen
 
Inomhus, vid ett fönster utan solsken
 
Inomhus, vid ett fönster utan solsken
 
Utomhus i skuggan
 
Utomhus i skuggan
 
Utomhus i skuggan
 
På bilderna ser ni tre lager Night Heron (det räcker bra med två, var nyfiken på om det skulle göra någon skillnad, men inte så jag kunde se det i alla fall) målat på nakna naglar, och sedan ett lager Seche Vite. Det är som sagt målat på nakna naglar, ingen Aqua Base behövdes och lacket lider inte direkt av någon holosjuka. Rent allmänt var appliceringen av Night Heron väldigt mycket bättre än appliceringen av PrettyBird. Lacket gled på utan några problem och hamnade precis där jag ville ha det. På något ställe fick jag som en liten klump i lacket - jag vet inte om det skulle kunna vara en pigmentblobb men jag tror snarare på att det beror på att flaskan hade gått sönder lite i transporten. Appliceringsmässigt är det alltså grymt högt betyg! Torktiden är också bra, så klart, men lacket torkar lite matt så ett lager Seche Vite kan ju vara bra. Jag testade att först bara ha på ett finger, för att se om det påverkar regnbågarna men icke sa nicke - de är lika fina både med och utan..
 
Och utseendemässigt då? Behöver jag ens svara på det? Med tanke på antalet bilder tror jag att ni kan gissa att det här verkligen gick hem här hemma. Både jag och sambon älskade Night Heron. Själv tycker jag nog att detta är det vackraste hololacket jag äger faktiskt. Visst har det inte samma regnbågar som mina FNUG, det går ju inte att förneka, men färgen alltså! Färgen! Och att lacket är grymt snyggt i skuggan också, och alltså inte BEHÖVER vara i solen för att glänsa, det är ju en stor fördel.
 
Anna - återigen! Tack så jäkla mycket, du gjorde mig fantastiskt glad! De här lacken kommer helt klart hamna på hedershyllan i min nagellacksförvaring sedan! Jag älskar dem högt! Jag hade visserligen varit glad för dem nästan oavsett hur de såg ut, för de är så speciella för mig, men de är ju så jäääävla snygga dessutom! Bra jobbat, och jag testar gärna fler när du blandat ihop nya! ;) <3
Vill man se mer holo kan man surfa in hos Kerstin på Skimmerskuggan, hon brukar kunna länka till holo i alla regnbågens färger! (pun intended!)

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag dog just snygghetsdöden. Igen! :-D

    Svar: Ja, det är så jädra snyggt! I love it..
    Tove

    2013-08-09 | 23:13:53
    Bloggadress: http://nailorama.blogspot.com
  • Emma P säger:

    Men åh, detta var verkligen jättesnyggt!

    Svar: Ja, eller hur! Så jäkla fint!
    Tove

    2013-08-10 | 01:23:40
    Bloggadress: http://sminkan.com
  • Sminkan säger:

    Otroligt vackert!

    Svar: Ja, Anna är en fena på det där!
    Tove

    2013-08-10 | 18:58:43
    Bloggadress: http://www.sminkan.com
  • roxcat säger:

    Det här ser riktigt vackert ut!

    Svar: Det ÄR riktigt snyggt.. Mina bilder gör inte riktigt det rättvisa tyvärr, och inte mina nerfilade naglar heller.. =/
    Tove

    2013-08-10 | 23:17:58
    Bloggadress: http://roxcat.net/blog/
  • kerstin säger:

    Wow vad fint! Ovanlig och tjusig färg!

    Svar: Ja, det är så jädrans fint! Love it!
    Tove

    2013-08-11 | 13:50:43
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Fröken Nilsson säger:

    oooh så vackert!! underbart härligt blått holo :)

    Svar: Ja, det är så himla fint.. Jag älskar verkligen det här lacket!
    Tove

    2013-08-11 | 22:13:03
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com

Kommentera inlägget här: