NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön Onsdag: PrettyBirdPolish - PrettyBird

Kategori:

Idag ska ni få se en riktig raritet. Ett helt underbart lack som jag tror att jag är i stort sett ensam om att äga, och jag älskar det! Just nu önskar jag bara att jag inte hade varit tvungen att fila ner naglarna så mycket efter lägret, det här lacket förtjänar mycket snyggare naglar att visas upp på egentligen!
 
Min fina, fina kompis Anna har börjat tillverka lack i liten skala och har döpt sitt märke till PrettyBirdPolish - hon gillar fåglar ungefär lika mycket som nagellack. När hon la upp en bild på några lack hon hade tillverkat så föll jag pladask för ett par stycken. Eftersom Anna är helt otroligt söt så skickade hon ut tre lack till mig för att testa - mina allra första recensionsexemplar.. =D
 
Första lacket ut döpte vi gemensamt till PrettyBird - det är så nya lacken är, de har inte ens namn än!
 
Vi börjar med lite bilder, och idag blir det bildspam. Jag har febrilt försökt få till en bild som ger det här lacket rättvisa, men den gröna tonen vill inte alls vara med och leka på mina bilder - lacket är grönare i verkligheten - och de olika glittren kommer också mer till sin rätt på riktigt. Det är nog i alla fall se sista bilderna som är mest rättvisande vad gäller färgen.
 
Kvällssol
 
Kvällssol
 
Kvällssol
 
Kvällssol
 
Kvällssol
 
Kvällssol
 
Skugga lite senare på kvällen
 
I skuggan lite senare på kvällen
 
Under skrivbordslampan i ett i övrigt mörkt rum
 
Under skrivbordslampan i ett i övrigt mörkt rum
 
Under skrivbordslampan i ett i övrigt mörkt rum
 
Som ni ser är detta ett ljusgrönt lack i basen, Anna har använt ett ljusgrönt skimmerpigment i sin bas. I det har hon sedan blandat i små, små mörkgröna glitterfyrkanter, lite spectraflair, lite större prismatiska glitter och flakes som ändrar färg i ljuset. När ljuset faller direkt på så syns knappt flakesen, men när ljuset kommer från sidan så är de tydligt blåa eller blågröna.
 
På bilderna ser ni tre lager PrettyBird och två lager Seche Vite. Det är lite VNL, men inte så att det stör tycker jag. Jag gillar det lite eteriska intrycket det ger med lite VNL här och ett lager till hade nog inte förhöjt intrycket för mig i alla fall.. Torktiden tillsammans med Seche Vite var alldeles utmärkt, men när jag testade PrettyBird för sig själv en gång tidigare, alltså utan Seche Vite, så tog det ett tag innan det torkade (trodde jag) och sedan blev det ändå skadat när man skrapade i något. Men Seche Vite (eller annat överlack) rekommenderas ändå för att få en jämn och fin yta.
 
Appliceringen var kanske inte direkt en dröm däremot. Lacket är lite tjockt och svårarbetet och flakesen har en tendens att klumpa ihop sig. Det är inga problem att få lacket att flyta ut på nageln eller att få med sig glitter upp ur flaskan, men just flakesen har som sagt klumpningstendenser. Anna är medveten om detta och jobbar med formulan, så förhoppningsvis får hon rätt på det..
 
All in all är det här ett helt underbart lack, som tyvärr inte görs rättvisa av mina bilder. Jag hoppas att Anna kan komma igång med tillverkning i större skala så att fler får chansen att njuta av hennes finfina lack. Jag älskar dem redan! (Och som lite smyginformation kan jag  meddela att på fredag får ni chansen att se en annan snygging från Anna in action - missa inte det!)
Vill man istället se mer grönt (eller ja, det ena utesluter ju inte det andra!) så surfar man med fördel in till vackra och underbara Karin som som vanligt presenterar Grön Onsdag! Själv ska jag fortsätta njuta av PrettyBird! Ciao!

Kommentarer

  • Anna säger:

    <3

    Svar: Så jäkla snyggt, bra jobbat!
    Tove

    2013-08-07 | 08:45:20
  • Andrea säger:

    Woop woop, go Anna! <3 :D

    Svar: Ja, men eller hur! Skitfint!
    Tove

    2013-08-07 | 13:28:22
    Bloggadress: http://tastytipsblog.blogspot.com
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Verkligen fint, bra jobbat Anna! Undrar hur det hade sett ut ovanpå en mörkare nyans?

    Svar: Ja, jag gillar det massor.. Och planen är att testa det som layering över ett mörkare grönt lack om ett tag också.. Ska bara njuta av Night Heron och Limosa Limosa också först! =)
    Tove

    2013-08-07 | 21:16:13
    Bloggadress: http://www.vackerunderbar.se
  • Sminkan säger:

    Kul att fler och fler tjejer vill göra egna lack!

    Svar: Ja, och Anna är så jädra grym på det.. Hon har fler snyggingar på lager som jag ska försöka lägga vantarna på.. =D
    Tove

    2013-08-08 | 07:28:48
    Bloggadress: http://www.sminkan.com

Kommentera inlägget här: