NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Pondmanikyr

Kategori:

TIll att börja med vill jag be er alla, och kanske framför allt Linda - vars förtroende att förvalta Blå Måndag jag fick, om ursäkt för att ingenting blev som det skulle. Egentligen skulle det här inlägget såklart varit uppe i morse, men idga gick hela dagsplaneringen åt skogen. Nu är jag i alla fall hemma från jobb och får försöka ta igen allt jag missat..
 
Eftersom jag missade Nail Art Sunday igår också så tänker jag att jag passar på att kombinera dessa två härliga dagar till en härlig sö-åndag istället kanske?
 
Idag får ni alltså en nailart och inte ett lack för sig själv. Nailarten i det här fallet är en pondmanikyr, något som slog genom stort i somras och som ni säkert sett på ungefär alla andra bloggar innan. Själv har jag testat det två gånger, en röd och en blå som ni ska få se idag. Denna blåa är gjord med Smokey Tuxedo och mellan varje lager är det fritt antal prickar med det vita lacket från Star Nails. Det viktiga är att man låter de vita prickarna torka ordentligen innan man lägger på nästa lager färgade lack, annars riskerar man att dra ut prickarna och istället skapa streck på naglarna. Kan visserligen vara snyggt det också, men det blir ju inte samma sak i alla fall.. Jag blev ganska nöjd, även om Smokey Tuxedo kanske var liiiiite för täckande för att få fram bästa effekt. Jag minns inte riktigt hur många lager jag slängde på, men jag vet att jag slutade när prickarna på understa lagret försvann i alla fall. Eftersom jag blev nöjd blir det som vanligt bildspam.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Som sagt är jag ju tyvärr sen med det här inlägget, så risken finns att ni inte alla kommer hinna kommentera, men om du är med på Blå Måndag idag så släng in en kommentar så kommer en länklista upp senare ikväll eller eventuellt imorgon.. Det enda som krävs är en blå manikyr, ett inlägg/twitterinlägg/instagrambild och så en kommentar här. Om man deltar via instagram eller twitter ska man också bifoga en länk till inlägget, något man gärna också får göra även om man deltar via en blogg så klart!
Tjipp!

Kommentarer

  • Sannas Naglar säger:

    Ingen fara på taket, det är ju fortfarande måndag :) Jättefin pond du har gjort!

    Jag är gärna med idag med en klassiker från OPI. Min allra första Blå Måndag :)

    Svar: Tack så mycket!Kul att du var med igår!
    Tove

    2013-08-19 | 20:03:08
    Bloggadress: http://www.sannasnaglar.blogspot.se
  • Sandra - nagellacksnörd säger:

    Skönt att det var fler än jag som blir sena idag, jag har också en blå manikyr idag, som inte riktigt blev som det var tänkt, pga Nail Art Sunday, som inte heller blev något av för den delen... Jag är med här iallfall! :)

    Svar: Visst är det skönt när det inte bara är en själv som "felar" på något sätt.. =) Kul att du var med på Blå Måndag i alla fall!
    Tove

    2013-08-19 | 20:04:07
    Bloggadress: http://astrangershouse.blogspot.se
  • Gelic' nail art säger:

    Pondmanikyrer kan man inte se för många av, gillade dessutom att det var lite shimmergläns i dammen. ;)

    Jag är med i dag och kör texturlack i blått :)

    Svar: Ja, visst var det snyggt med lite skimmer i? Jag gillade det lite extra faktiskt.. Kul att du var med på Blå Måndag!
    Tove

    2013-08-19 | 20:19:19
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/
  • Hanna säger:

    Hejsan! Jag är med idag!

    Svar: Kul att du var med på Blå Måndag!
    Tove

    2013-08-19 | 20:22:42
    Bloggadress: http://hesakrell.blogg.se
  • Sofie säger:

    Det blir inte alltid som man tänkt sig. Men.... bättre sent än aldrig. ;) Jag är också med idag. :)

    Svar: Nej, det blir ju inte det tyvärr.. Men jaja.. Det blev ju ett inlägg till slut så! Kul att du var med!
    Tove

    2013-08-19 | 20:50:27
    Bloggadress: http://drops-of-color.blogspot.com
  • Elin/Nailmanic säger:

    Så vackert! Jag måste helt klart våga mig på det här med pondmanikyrer. Jag är med på blå måndag idag :)

    Svar: Ja, det tycker jag att du ska göra. Det är inte direkt svårt så, bara man har lite tålamod.. Kul att du var med!
    Tove

    2013-08-19 | 20:53:40
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Camilla säger:

    Det där var ju jättetjusigt! Måste få till en pondmanikyr jag också någon dag! :)

    Och jag är med idag!

    http://colorbyte.se/2013/08/blue-monday-with-zoya-tallulah/

    Svar: Ja, kör på. Det är inte så svårt, det är bara att testa! Idag kanske? =) Kul att du var med, och tack för länken!
    Tove

    2013-08-19 | 21:08:17
    Bloggadress: http://colorbyte.se
  • Malin säger:

    Fin pondmanikyr! :) Helt OT men skulle behöva din hjälp. Använder blogg.se och tydligen så kan man inte se hela inlägg om man följer mig via feedly. Men det kan man göra hos dig. Och du använder ju också blogg.se. Vet du vilka inställningar jag ska ändra för att slippa trycka upp webbläsaren varje gång nån trycker på mitt inlägg?

    Svar: Om du går in under inställningar så finns det en liten kryssruta där du väljer "Lämna ut hela inlägg i RSS-flödet" eller något liknande. Kryssa i den, och tadaa! =) Lycka till!
    Tove

    2013-08-19 | 21:42:34
    Bloggadress: http://enmammasnaglar.blogg.se
  • Karin || Vacker & Underbar säger:

    Väldigt fin! Måste göra en hel manikyr en dag :)
    Jag är alltså med idag!

    Svar: Tack så mycket! Kul att du var med!
    Tove

    2013-08-19 | 22:21:34
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Pamsan säger:

    Jag har fortfarande inte testat pond-manikyr. Det måste jag ju göra nån dag. Superfint. Jag är med med jättemörkblått. :)

    Svar: Ja, prova på säger jag - det är snyggt och enkelt! Tar lite tid i och för sig, men snyggt och enkelt! =) Kul att du var med, men dina bilder fick mig sjuuuuukt sugen!
    Tove

    2013-08-19 | 22:21:48
    Bloggadress: http://pamsan.wordpress.com
  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Vääääldigt läckert, sååå snyggt med pondmanikyrer. :-)

    2013-08-20 | 11:10:50
    Bloggadress: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här: