NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: länklista

Kategori:

Vilken dag! Idag har vi verkligen sparkat igång på alla cylindrar, allt på en gång. Lite som jag brukar vara - allt eller inget.
 
Självklart vaknade jag inte alls av mig själv tidigt på morgonen som jag gjort de senaste två veckorna. Nejdå, klockan fick ringa (och ringa igen) innan den här zombien var redo att hoppa (jo tjena!) ur sängen. Men ja, upp kom jag - i med lite frukost och så iväg. Att cykla till jobbet - ja, vi kan väl uttrycka det som att det var länge sen var det så jobbigt att cykla. Att man kan tappa så mycket ork och energi på tre veckor..otroligt!
 
Jobbet var precis som vanligt - inte mycket förändringar där inte. Jag jobbade och stod i ungefär hela dagen och har avklarat massor med pappersarbete idag. Mail hit och dit. Telefonsamtal efter telefonsamtal. Papper tillh öger och vänster. Lunchen var dedikerad till träning idag - och träning blev det faktiskt! Inte för att det blev som jag hade tänkt mig, det orkade inte kroppen (eller framför allt hjärnan, den där segproppen!) med.. Men ja, träning, dusch, eftersvettning och så tillbaka i jobbet.
 
Vilken första dag alltså! Härligt, och imorgon blev det övertid också!
(Har jag sagt att jag älskar mitt jobb? Och då alltså helt och hållet utan ironi.. Dessutom underbara kollegor!)
 
 
Men ja, det var ju inte det här ni ville se och läsa kanske? Kanske var det så att ni surfade in för att se länklistan för dagens Blå Måndag? Jag menar, det är ju ändå det jag har utlovat i rubriken. Tänk så besvikna ni blev om jag sa att det inte blev någon den här veckan.. Tur att ni slipper det då, för här kommer den..
 

Linda, som normalt sett brukar hålla i Blå Måndag, visar idag upp ett av sina födelsedagslack - lacket som motsvarar hennes månadssten. Tjusigt!

 

Camilla är redo för att börja jobba igen efter semestern och visar upp dagen till ära upp ett duokromt lack i lila och blått.

 

Anne beklagar sig över dåliga bilder, men visar man så tjusiga lack som Anne så kan man ha nästan hur dåliga bilder som helst! Mörkt, murrigt och höstigt - semestern verkar verkligen vara slut, för jag gillar det!

 

Pamsan visar däremot, trots årstiden, upp ett lack ur Depends vårkollektion! Snyggt, helt oavsett vilket!

 

Jenny visar strukturlack från Zoya. Glittrigt, struktur, blått - vad kan gå fel?

 

Matilda visar upp ett lack med den "typiska Essie formulan".. Turkost eller blått? Spelar ingen som helst roll, snyggt är det!

 

Sandra - en juristkollega upptäckte jag idag! - hade lite problem med appliceringen, men visar likväl upp ett riktigt fint lack idag!

 

Sarah visar värsta tänkbara sak tydligen. Själv tycker jag minsann att det är snyggt!

 

Karin visar även hon upp ett Depend från vårkollektionen. Det här föll jag som en fura för - måste genast besöka affären och handla upp ett lager!

 

Angelica gjorde en nailart som hon blev sådär lagom nöjd med. Jag tycker helt klart att den var snygg! Tur det när den ska matcha in på två olika teman på en gång!

 

Amy visar upp ett snyggt budgetlack, som hon själv säger! Och visst har hon rätt - H&Ms lack är grymma!

 

Hos My Nail Polish Online kan man idag hitta ett tjusigt glitterlack i ljusblått! Så härligt, och från ett märke som jag har ett myslack ifrån! Undrar var man handlar dessa?

 

Även Kerstin visar upp strukturlack idag, detta ifrån Depend. Ser riktigt härligt ut, och skönt med fortsatt sommar!

 

Hanna, som jag tyvärr missade att peta in i listan igår, trots att hon var snabb med att kommentera här, visar ett jeansblått lack från Mavala som hon inte riktigt är nöjd med. Förlåt för missen Hanna!

 

Gaming Nails kommenterade efter att jag var klar med listan och hade lämnat datorn, men helt klart på rätt sida midnatt. Hon visar en fin blå favorit från Essie.

 

 

Om det är någon mer som är med idag som jag missat så hojta till så läggs ni till i länklistan imorgon. Nu ska jag gå och nanna för en ny, lång, dag imorgon. Med träning. =)

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Jag är inte med i listan? ...

    Svar: Gud förlåt, jag lägger genast till dig! Måste ha missat dig när jag gick genom alla blogglänkarna..
    Tove

    2013-08-13 | 08:27:09
    Bloggadress: http://hesakrell.blogg.se

Kommentera inlägget här: