NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Holofredag: FNUG Futuristica

Kategori:

Fredag, underbara fredag. Idag är det nämligen inte bara fredag, och inte ens bara holo-fredag utan också exakt, precis på pricken 30 år sedan jag valde att slinka ut ur mammas mage. Självklart måste det firas, och firas stort. Själva födelsedagen firas ikväll med vänner, kollegor, bekanta, nära och kära - bland annat två av mina underbara lackdårar! På lördagen firar vi igen med familj och släkt. 
 
I nagelväg tänker jag fira med att visa er kanske det vackraste lack jag har - FNUG Futuristica. Fy fasen vad fint det är! Och ja, det blir som vanligt bildspam, mer än vanligt. Vill ni se den bästa sidan så bläddra ner till de sista bilderna..
 
Inomhus, i vanligt lampljus
 
Inomhus, vanligt lampljus
 
Inomhus, starkare lampor
 
Inomhus, starkare lampor
 
Inomhus, starkare lampor
 
Inomhus, starkare lampor
 
Utomhus, solsken
 
Utomhus, halvskugga
 
Utomhus, halvskugga
 
Utomhus
 
Utomhus, strålande sol
 
Men eller hur, ni ser hur fint det är? Jag är helt kär.
Den här gången testade jag att måla det direkt på gelelackade naglar och det gick strålande. Behövde ingen aqua base och lacket var som en dröm att måla med då. Ingen holosjuka, inget uppsprickande lack, inga problem. Som vanligt med holo var det riktigt snabbtorkande, inga som helst problem med att måla lager två direkt när man är klar med lager ett på alla tio fingrarna.
 
På bilderna är det tre lager Futuristica (man klarar sig bra på två lager) och ett lager Seche Vite. Om SV påverkar regnbågarna negativt vet jag inte riktigt om jag ens vill veta hur starka de är utan SV i så fall! =) Som ni ser är regnbågarna helt fantastiskt starka, kanske de starkaste jag någonsin sett. De är så starka och tydliga att man lätt kan urskilja färgerna i regnbågen och särskilja dem från varandra. Och som ni ser ger det amazing regnbågar även i skugga/halvskugga. (Jag menar, kolla lillfingret på näst sista bilden...!)
Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga om det här lacket, allt jag har att säga är positivt - det här är helt klart ett måsteköp om man vill ha en isblå holo med riktigt, riktigt stark effekt!
 
Är man inte mätt på holo efter de här bilderna rekommenderar jag ett besök hos Skimmerskuggan där jag garanterar att ni kommer att få se fler hololack!
 
Ciao!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Grattis på din födelsedag! Hoppas du får en fin dag!
    Ett underbart lack du visar idag, fin färg och superhärlig holoeffekt verkligen. :-)

    Svar: Tack! Jag hade en grym dag! Ja, jag ÄLSKAR det här lacket.. Så jäkla glad att jag fick tillfälle att köpa det, framför allt till rabatterat pris!
    Tove

    2013-04-05 | 09:14:36
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en fantastiskt rolig kväll!

    Det här lacket var ju galet vackert! Längtar efter att FNUG ska bli månadens märke hos Nailmail :D

    Svar: Tack så mycket - det var en skön ledig dag och en grym kväll! Ja, visst är det amazing! Älskar det här lacket, sjuuuuukt glad att jag fick lägga vantarna på det! Och passa på när det finns hos nailmail sen!
    Tove

    2013-04-05 | 09:24:12
    Bloggadress: http://nailmanic.se
  • Sleepy Elin säger:

    Alltså, jag dör lite! Så otroligt vackert så jag vill gråta! *stirrar på dina bilder*

    Svar: NEJ Elin, INTE dö! Handla istället! :)
    Tove

    2013-04-05 | 10:34:07
    Bloggadress: http://sleepyelin.blogspot.se/
  • Sleepy Elin säger:

    Hm... jag fattar inte varför jag envisas med att klicka på "Skicka kommentar" istället för enter? Otroligt weird...

    Jag skulle skriva GRATTIS på födelsedagen och glöm för all del inte att äta massor av tårta! :)

    Svar: Tack så mycket!Är visserligen inte så mycket tårtmänniska, men min egen tårta kan jag äta så det blev två bitar både i fredags och i lördags!
    Tove

    2013-04-05 | 10:36:02
    Bloggadress: http://sleepyelin.blogspot.se/
  • Fröken Nilsson säger:

    GRATTIS!!
    Vilket underbart lack att fira din dag med :)
    Önskar dej en härlig dag!

    Svar: Ja, det var ett härligt födelsedagslack vill jag lova! Mycket nöjd med mitt val! Tack så mycket för gratulationerna!
    Tove

    2013-04-05 | 11:52:52
    Bloggadress: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
  • Sandra - nykär och nagellacksnörd säger:

    Nämen! Grattis på födelsedagen! :)

    Svar: Tack så mycket!
    Tove

    2013-04-05 | 13:30:46
    Bloggadress: http://hotnailpolish.wordpress.com/
  • Emma/Nail Lacquer Love säger:

    Jättesnyggt!

    Svar: Eller hur!
    Tove

    2013-04-05 | 20:53:09
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com/
  • Jennysjox säger:

    Perfekt födelsedagsfärg! Grattis!

    Svar: Ja, eller hur! Bra val! Tack så mycket!
    Tove

    2013-04-05 | 21:46:30
    Bloggadress: http://jennysjox.se/?tag=nagellack
  • kerstin säger:

    Underbara magiska bilder på ett fantastiskt lack! Grattis på födelsedagen också :)

    2013-04-06 | 10:55:13
    Bloggadress: http://skimmerskuggan.blogspot.com
  • Emma P säger:

    Helt fantastiskt snyggt! FNUG gör verkligen fantastiska holon...

    Svar: Ja, jag har alla tre och även om detta är det mest magiska så är de andra inte så långt efter. Fantastiska lack och otrolig holoeffekt. Kunde man bara slippa aquabasen också så hade det varit alla tummar upp och toppbetyg hela vägen!
    Tove

    2013-04-07 | 11:42:35
    Bloggadress: http://sminkan.com
  • Emma P säger:

    Och grattis! Jag har en tendens att först kommentera och sen läsa, inte helt smart såklart men svår vana att bryta...

    Svar: Tack! (Och nej, känns inte som smartaste vanan.. ;) )
    Tove

    2013-04-07 | 13:27:06
    Bloggadress: http://sminkan.com

Kommentera inlägget här: