NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Gina Tricot: Azalea Pink

Kategori:

Här ska ni få se ett rosa lack som jag faktiskt trivdes i. Detta är bättre än förra veckans rosa lack som faktiskt var helt okej det också.
 
Azalea Pink från Gina Tricot är ett rosa krämlack i någon form av halvmörk barbie-nyans. Mörkt bubbelgumsrosa. Oavsett hur man vill beskriva nyansen så är det en färg som passar bra på mina fingrar i alla fall, nyansen går bra ihop med min hudton.
 
Lacket var enkelt att lacka med, det glider på och stannar precis där man vill ha det. Dessutom täcker det fint på två lager och torkar riktigt glansigt och fint. På bilden är det alltså två lager och inget topplack, för att jag ville visa er den fina glansen. Däremot har jag andra lack från Gina som torkar glansigt och sedan blir ganska dassiga fort, så jag slängde på Seche Vite efter att jag tagit bilderna, för att slippa den effekten. Torktiden är också helt okej, ingenting man ringer hem till mamma om, men helt okej.
 
Jag gillar Ginas lack, de känns prisvärda och det finns en hel del roliga nyanser att handla. Formulan brukar dessutom vara bra, både vad gäller konsistens och täckning, oftast blir lacken opaka på två lager - i alla fall när det gäller kräm och skimmer. Deras glitterlack är däremot inte så awesome, och deras "holografiska" lack är inte ens "holografiska" utan helt kiss kass värdelösa som holografiska lack men rätt okej som skimmerlack. Penseln är också helt okej att måla med, även om jag har fått något enstaka måndagsexemplar som jag har fått ansa ner lite.
 
 
 
 
  
 
Som vanligt testade jag sedan att slänga på ett lager Matte About You från Essie för att testa hur lacket ser ut i matt version. Det var egentligen bara lillfingret som blev riktigt matt, men jag gillar i alla fall effekten. Jag tror att jag har fastnat lite i en förkärlek för matt lack för tillfället - det känns mer spännande och annorlunda än det mesta annat.
 
 
 Hoppas ni har en bra torsdag, själv ska jag jobba hela dagen. Slutar dock tidigt ikväll, vilket ska bli riktigt skönt! =) Ciao!

Kommentarer

  • Nailtastic säger:

    En fin rosa om än inte fantastisk. Ett mellanlack.

    Svar: Well, i min värld finns det nog faktiskt inga fantastiska rosa lack.. I am still to be convinced i alla fall.. ;)
    Tove

    2013-04-11 | 12:52:29
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Sussie säger:

    Detta var fint, om inte annat så är det alltid bra med rosa krämlack till nail art :) Det är kul att Gina Tricot kommer med så bra lack, själv har jag två och de är jättebra, så jag får nog kika förbi Gina snart igen :)

    Svar: Ja, baslack till nailart är alltid en räddning för lack som jag känner för att göra mig av med.. =)
    Tove

    2013-04-11 | 20:40:46
    Bloggadress: http://fastnaglad.blogg.se

Kommentera inlägget här: