NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

ELF Purple Pleaser

Kategori:

Idag ska jag visa er en stor överraskning för mig. Jag har tidigare testat ett lack från ELF, ett grått skimmerlack som ser fantastiskt ut i flaskan, men som VERKLIGEN inte går att använda. Det torkar inte på en hel dag, inte ens med seche vite på. Jag tänkte att det skulle bli samma sak här, så drog på två lager Purple Pleaser och inget topplack, för att se torktiden. Döm om min förvåning när det torkade ganska snabbt faktiskt! =) Det avgjorde också det hela och flyttade Purple Pleaser från "göra-mig-av-med"-påsen till "att-behålla"-lådan..
 
 
Purple Pleaser är som ni ser ett vinrött/plommonlila krämlack med bra glans i. Vad ni inte kan se är att lacket dessutom är lättmålat och bra att jobba med. Penseln är perfekt för mig och flaskan är också bra. Man hade nog kunnat behöva ett lager till, utöver de två jag har målat, för att helt slippa VNL och för att få ett perfekt, jämnt resultat.
 
 
 
  
 
Inte för att det riktigt är en färg som känns helt toppen för mig, och inte heller någon som kommer att användas sådär överdrivet ofta, men den var ändå lite mysig. Lite höstmurrig sådär, så troligen kommer den nog att få stanna i lådan ett par månader framöver. Men stanna, det får den göra!
 
Imorgon hoppas jag att jag ska få tag på mina otroligt efterlängtade Harry Potterlack från Alanne Renee. Jag har en god vän som bor i Australien och som lät mig använda hans adress som leveransadress. Min tanke var att han sedan skulle skicka paketet till mig, men tydligen så hade han ändå planerat in en liten tripp till Sverige nu i veckan ändå så imorgon ska han landa här hemma. Förhoppningsvis så går det att lösa så att han har tid att träffa mig och lämna över my precious polish då! Längtar så!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: