NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Fotbollsnaglar

Kategori:

Efter vinsten igår kan jag ju inte låta bli att välja dessa bilder!
 
 
Inför en av hemmamatcherna förra året så målades dessa naglar.
Bestämde mig för att försöka mig på att måla MFFs logga och funderade länge på vad jag skulle kombinera det med. Jag bestämde mig för detaljbilder från en fotbollsplan - mittcirkel, hörnor och målgård. Blev inte hundra nöjd med resultatet med de gröna naglarna. Jag blev inte heller på något sätt nöjd med loggan efter ett försök - så onöjd att jag bestämde mig för att lägga ner hela projektet. Dock är jag inte känd för att ge upp, så en timme senare var jag på det igen.
Det gröna lacket är ett lack från Viva la Diva, det vita lacket i detaljerna är ett nail-artlack från Kiss.
Det guldiga lacket minns jag inte vad det är för något. Loggan är målad med en tunn pensel samt en egenblandad mix av olika blåa och vita lacker för att få rätt nyans samt ett vitt lack från Viva la Diva.
 
 
 
Efter att MFF tog hem matchen så funderade jag lite och konstaterade att jag inte alls var nöjd med de gröna naglarna utan behövde ändra runt lite. Så den slutgiltiga looken blev så här:
 
 
I mina ögon mycket bättre. Detta var en nail-art jag fick mycket kommentarer och beröm för. Som det ser ut just nu finns det ju snart anledning att köra en favorit i repris dessutom! :)
 
 
I dagsläget arbetar jag på en rosa manikyr med anknytning till rosa bandet - det är ju ändå oktober och rosa månaden ett par dagar till. Dock kräver denna lackningen lite torktider och grejjer, så därför blir det inte klart ikväll. Men imorgon så!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: