NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Depend 019

Kategori:

Så har turen kommit till mitt nästa lack i samlingen - Depend 019.
 
Detta är ett djupt blodrött lack - vad passar väl bättre en dag då man lämnar blod för tionde gången? Finishen är ett krämlack, det finns inget skimmer eller glitter i färgen.
När det gäller formulan är det svårt att säga något - lacket hade torkat till och tjocknat rejält i flaskan och jag fick tunna ut det med Restore från Seche Vite för att kunna måla med det. Så som jag hade spätt ut det var det dock lätt och skönt att lacka med - det varken rann eller blev dragigt. Istället la det sig som ett mjukt, rött täcke över nageln och höll sig precis där man målade det. Inga penseldrag syntes i lacket. På bilden har jag två lager och man kan i vissa vinklar se lite VNL*, men i stort sett så kändes det täckande då. Med ett lager till hade man helt klart klarat sig ifrån VNL.
Torktiden är också svårt att uttala sig om med tanke på att jag har spätt ut lacket, men i det utspädda skicket så torkade det hyfsat snällt och snabbt och fick en vacker blank lyster.
 
Färgen är inget för mig, jag blir återigen påmind om att jag inte är en sucker för röda lacker i egentligen någon variant, men framför allt inte i denna typen av nyanser. För mig, på mig, skriker det - liksom knallrött läppstift - tantighet och desperation. Framför allt tror jag inte att rött passar min hudton alls. Och nej, jag kan inte förklara varför jag, trots detta, har ett gäng röda lacker i min samling.. ;)
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är som vanligt inte helt rättvisande. Tråkigt att det ska vara så svårt att få till en vettig färgåtergivning med systemkameran, när just den biten faktiskt funkar väldigt bra med iPhonen. Dock tar ju iPhonen i övrigt kassa bilder överlag. =/ Får kanske börja med att ta en bild med iPhone för att visa färgen och resten för att ta bra bilder!
 
Ciao!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: