NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

NailArt Sunday: fritt val

Kategori:

Söndag igen. Denna fantastiska dag som vigs helt åt nail-art, kan man annat än älska den? LeLack samlar folk som vill vara med, varannan vecka med tema och varannan vecka med fritt val. Har du inte hängt på än - kör igång, hon är snäll och brukar låta alla vara med. Det enda som krävs är att det är mer än ett ensamt lack!
 
Eftersom jag fortfarande är lite för kär i min kosmos-nailart för att vilja ta bort den (framför allt eftersom jag är sjuk och inte fått visa den för en enda levande människa i verkliga livet!!) så kommer en gammal favorit här idag istället. (så gammal att det är från den tiden då jag fortfarande inte hade fått långa egna naglar själv än, utan byggde på dem, det syns rätt bra på bilden...)
 
Denna nailarten har en väldigt speciell historia bakom sig. Jag och en killlkompis hade länge haft den där alldeles speciella kemin mellan oss - ni vet där det slår gnistor när man sneglar på varandra i smyg, det pirrar lite sådär "förbjudet" när man pratar med varandra och man har en alldeles särdeles förmåga att glida in på heta ämnen. Så en dag var det hans födelsedag. Vi hade inte direkt firat varandras födelsedagar så mycket tidigare, mest smsat och sagt grattis ungefär, kanske tagit en födelsedagsfika. Men så nu hade jag bestämt att nu får det bära eller brista - nånting fanns det i luften och det kunde bli något riktig bra av det hela om jag bara vågade chansa.
 
Jag slängde i väg ett sms och berättade att han skulle få en födelsedagspresent om vi firade födelsedagen ihop, och var det något särskilt han ville ha? Svaret var att han inte tyckte att jag behövde skaffa något, men klart att vi kunde fira ihop ändå. Om jag ändå skulle skaffa något var enda önskan att det skulle vara ett vitt paket med röda snören och något snyggt i. Så, efter mycket tankemöda så blev det en fancy pancy middag, en del rödvin och så såklart det vita paketet med röda snören....
 
Inte direkt en avancerad nailart, men jag kan - utan att säga för mycket - avslöja att presenten gjorde stor succé och att kvällen slutade precis som planerat... Tyvärr höll det inte för all framtid, men tiden tillsammans är ändå något jag alltid kommer att hålla kär - liksom honom! Och ja, vi är fortfarande bra vänner! ♥
 
Ciao!

Kommentarer

  • Andrea säger:

    Helfin nail art! Och en minst lika fin historia!

    Svar: Tack! Ja, jag gillar den.. Får nog bli en favorit i repris en dag, kanske..
    Tove

    2012-11-18 | 13:12:44
  • Lela säger:

    Vilken historia och vilken cliffhanger du lämnar där i slutet. Blir ju knappt alls nyfiken på vad det var i det där paketet även om jag har mina misstankar om att det var alldeles för privat för att dela på en offentlig blogg;)

    Naglarna var väldigt tjusiga och passade ju verkligen för kvällen.

    Svar: Men Lela - IKEAtröttheten som slagit till? ;) Paketet var ju jag!
    Tove

    2012-11-18 | 20:54:14
    Bloggadress: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här: