NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

IsaDora - #629 Icy Purple

Kategori:

Insåg att det kommer att bli tråkigt att vara tvungen att ta lacken en och en i märkes/nummer/bokstavsordning, så nu blir det istället det lack som passar dagen och humöret, men fortfarande försöka hinna med att swatcha ett lack om dagen.
 
Idag har turen kommit till IsaDora Icy Purple, #629. Det är ett ganska mustigt lila lack, fyllt med skimmer i lila och silver. Inte mörklila, men inte heller ljuslila utan en schysst tulpanlila skulle jag säga. Borsten är den omtvistade breda borsten som man antingen hatar eller älskar verkar det som i bloggvärlden. Själv tycker jag att den är helt okej, men visst blir den lite besvärlig på smalare naglar.
Formulan är hyfsat snäll, men innehåller tydliga spår efter penseldragen, något som faktiskt störde i det här fallet tycker jag. Den täcker hyfsat bra, har för mig att jag har två lager på bilderna. Dock sägs lacken vara snabbtorkande, något jag inte upplever det som.
 
Färgen då. Tja, jag gillar den, framför allt i flaskan, men jag är långt från helsåld. Jag har snyggare lila lack, framför allt med tanke på finishen med så pass tydliga penseldrag. Jag är inte övertygad!
 
 
 
 
 
 
 
Ett lila lack är passande, eftersom lila är den "officiella" färgen mot mobbning. På sistone har det pratats en del om mobbning inom nagellackbloggvärlden, att man inte borde få lov att blogga om man inte kan visa upp perfekta manikyrer, perfekt målade naglar, perfekt formade naglar och perfekta nagelband ungefär. Själv anser jag att man ska blogga för att man tycker att det är roligt att blogga och skriva och för att det är kul att dela med sig och för att man har en passion för nagellack och allt som hör där till. Inte för att man på ytterligare ett ställe ska försöka visa upp en perfekt fasad för omvärlden. Att komma med konstruktiv kritik och hjälp med hur man kan göra saker bättre är en sak, att säga elaka saker för att trycka ner någon annan är en helt annan! Jag tar gärna emot kritik på hur jag kan göra min blogg bättre, men den som klagar på att jag inte gjort rent nagelbanden eller att jag målat ojämnt någonstans - den kan fara dit pepparn växer. Sådana åsikter och det min katt gör i lådan lägger jag i samma påse så att säga.
 
Llarowe uppmanar därför oss nagellacksbloggare att använda lila nagellack, idag 8 november, för att visa vår solidaritet med de som blivit utsatta för elaka kommentarer och för att visa vårt eget ställningstagande emot mobbningen. Kampanjen är startad av en organisation som heter Eridicate hate in the nail polish blogger community och man kan delta genom att lägga in följande text i sitt inlägg:
 
Bullying is not funny. It is not cool. It is not right. And more importantly, it is not okay.
Most of us are, thankfully, residents of countries that support tolerance and many of our families have settled in these places simply for that reason. Generations later, it is our responsibility to perpetuate that message of tolerance across our new social platforms, including the internet.
As members of the nail polish blogging community, we all share a love of beauty, color, and lacquer. Other than that, we are remarkably different: from our race to our religion to our hair color...even to our polish application techniques. To marginalize anyone because of those differences is completely unacceptable and today I take a stand against that. I refuse to allow other people's view of "normal" dictate how I behave, believe, and blog.
In solidarity with a multitude of bloggers linked below, my purple manicure represents my proud commintment to the No H8 movement. Today, November 8, I dedicate my post to ending bullying of any kind and to encouraging diversity among our colorful community.
 
 
Det ska tilläggas att jag målade naglarna lila och skrev mitt inlägg innan jag fick reda på den här kampanjen, men då jag tycker att det är en viktigt ämne har jag inga problem med att dedikera mitt inlägg till kampanjen ändå.
 
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: