NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Flormar pretty P30

Kategori:

Tänkte visa er lacket jag använde som underlag till min spejsade nail-art. Detta är ett lack jag köpte i Turkiet på semestern (hur fasen tänkte jag när jag: 1. bara hade ett lack med mig ner på resan och 2. bara köpte fyra lack när de såldes för 4-6 kronor flaskan där vi handlade?). Detta är ett svart lack med en konsistens och finish som är svår att bedöma, den är någonstans mellan creme och jelly. Den är hyfsat svår att få heltäckande och ser lite geleaktig ut, men samtidigt får den faktiskt en okej täckning på tre lager men känns fortfarande inte helt krämig. Jaja.
 
Den är hyfsat lättmålad - det första lagret är väääldigt tunt och då var den rätt så svår att få någorlunda jämn. Andra och tredje lagret var däremot helt okej. Lacket stannar där man vill ha det och rinner inte ut särskilt mycket, något som visserligen också försvårar att få lagret jämnt, då det inte jämnar ut sig av sig själv. Torktiden är bra, riktigt bra. Dock körde jag på Seche Vite ändå, eftersom jag skulle svampa och inte ville riskera lacket under.
Lacket blir också riktigt, riktigt svart, inte dassigt på något sätt. För att vara ett lack för 4 kronor är jag HELT KLART nöjd.
 
Bilderna blev inte så bra, det gick lite väl fort och jag kollade inte bilderna i datorn innan jag var nöjd, och de är lite suddiga. Men ja, då det inte är någon särskild finish så får ni nog en rätt bra bild ändå! Som sagt - tre lager och topplack.
 
 
 
 
 
 
Dagen annars har spenderats i sängen, tillsammans med min telefon och appen med Settlers! Riktigt bra jävla spel det där. Halsflussen är mindre rolig. Och sjuklön gör ju inte saken bättre.
Dagens andra "stora" problem är suget att lacka om naglarna - jag är sugen på sjävla lackningen, men jag vill ju ha kvar min nailart... Svårt det där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: