NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Depend, okänt nummer

Kategori:

Innan jag målade mina spejsade naglar så passade jag på att swatcha upp ett par lack som jag redan innan jag målade kunde inse att jag inte skulle gilla. Bland dessa lacken finns ett lack från Depend - chokladbrunt om man ska vara snäll, bajsbrunt om man är mindre diplomatisk. Oavsett vilket kunde jag som sagt även omålat inse att det inte skulle bli en hit. Och mycket rätt, även om det faktiskt i vissa vinklar var bättre än jag trodde det skulle bli.
 
Lackets konsistens var inte den bästa, men det kan också bero på att den har stått ett tag hemma i hyllan. Men det var hyfsat svårmålat, det blev ojämnt och kladdigt, både på och runt naglarna. På bilderna har jag tre lager och inget överlack, så en fördel är väl att det är hyfsat blankt. Torktid kan jag inte riktigt uttala mig om, som sagt var det ingen hit utan det åkte av snabbare än kvickt! I det skicket var det dock rätt lätt att ta bort i alla fall, alltid en fördel!
 
På bilderna ser ni också rester av andra nagellack runt naglarna - typ CCs Powerplay som kommer lite senare.. Det är alltså därför nagelbanden är så rosaröda. Detta togs noggrant bort innan den mer riktiga lackningen och manin - först med remover för att ta bort lacket på naglarna och sedan med Kiss Artificial Nail remover som är riktigt smidig att ta bort lösnaglar med (jag har ju brutit av höger tumme och sedan bitit ner den - gammal nagelbitare som jag är...) men också till att ta bort envist nagellack och rester runt naglarna, även under dem. Riktigt bra, kan verkligen rekommenderas!
 
 
 
 
 
Vad säger ni, håller ni med mig om att det inte är något att ha, eller är det någon som störtgillar det kanske?
 
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: