NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

ColorClub Powerplay

Kategori:

Då jag jobbar i helgen blir det ett arkivinlägg idag - naglarna till söndagens Nail Art Sunday med fritt tema är redan gjorda nämligen. Och så jag längtar efter att få visa dem för er - blev riktigt nöjd den här gången och hoppas att ni också kommer att gilla dem! En ledtråd är att det är inte så färgglatt som det var tänkt från början, utan ganska dämpat på ett sätt.. Ska dock ta bilder på dem idag, så att jag är försäkrad om något tråkigt nu skulle hända.
 
Men dagens lack är inte dämpat det minsta. Snarare tvärtom, vare sig namn eller färg går på något sätt ihop med ordet dämpat. Color Clubs Powerplay är en starkt rosa färg, med en dragning åt det kalla hållet, lite lite lila. Tyvärr ville min kamera inte alls vara med om att visa upp den här färgen, den var nog lite väl stark för kameran, så bilderna stämmer inte färgmässigt. Jag slänger upp dem ändå, så kan ni få en hum om det i alla fall.
 
Formulan var helt okej lättmålad. Färgen täcker inte fantastiskt bra, jag behövde tre lager för att få full opacitet. Det största problemet med det här lacket är dock att ta bort det - det färgar in överallt och är svårt att få bort från fingrar och naglar. Jag fick ta till min speciallösning - att bada fingrarna i Kiss Artificial Nail Remover en stund för att få bort allt. Den är dock något jag verkligen kan rekommendera - billig, smidig och effektiv som attsingen på att ta bort både artificiella naglar och nagellack.
Men tillbaka till Powerplay. Det var en kul färg att bära, det är INGEN som missar ens naglar. Det är ett krämigt neonlack och torkar lite halvmatt med riktigt fräsig färg. Själv valde jag att slänga på Seche Vite över, så hos mig blev de blanka ändå, men lacket funkar alldeles utmärkt blankt också.
 
Lacket är inköpt på ICA MAXI, i deras fyndlåda, för 15 kronor. Helt okej!
 
 
 
 
 
Alla bilderna utom den första är tagna i naturligt novemberljus, ungefär mitt på dagen. Färgen är som sagt ganska mycket mer rosa än på bilderna, och inte så lila som den framstår här på min skärm.
 
Så, kom tillbaka på söndag och förresten - var med själv. Det som krävs är en manikyr som är något mer än bara ett lack rakt upp och ner. För att vara med så tar du bilder, gör någon form av inlägg om det (som du markerar med Nail Art Sunday) och för att göra det så enkelt som möjligt så berättar du också det för Lela. Här samlas sedan alla inläggen med länkar, så även om du inte vill vara med själv kan du alltid kolla in alla andras bidrag också!
 
Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: