NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå måndag!

Kategori:

Så var det då äntligen måndag igen. Nu har jag ju varit sjuk i helgen, så det har inte blivit jobb enligt schemat, men idag är jag frisk - och ledig! =) Imorgon är det back to work däremot, och det ska bli roligt.
 
Igår blev jag sjukt nervös, då det kändes som om jag bröt min vänstra tumnagel ganska långt ner. Då jag varit nagelbitare under större delen av mitt liv så vet jag att detta INTE är något bra för mig, när mina naglar blir korta eller ojämna ökar risken att jag ska bita på den typ tusenfalt. Så tyvärr var jag tvungen att ta bort min kosmos-nailart för att göra en skadekontroll. Visst var där en skada, nageln är flisad, men den sitter mycket längre upp än jag befarade och den verkade inte vara så stor heller. Jag körde på lite nagellim och hoppas att den håller tillräckligt länge för att jag ska kunna fila ner till under skadan om ett tag. Filade ner naglarna rätt så rejält igår ändå, för att minska risken. Känns lite tråkigt, men samtidigt ger det ju höger tumme en chans att komma ikapp lite.
 
Så, istället för att behöva slänga upp något "gammalt" till Mrs Data och Blå måndag så kunde jag göra något alldeles nytt istället, yay! Det blev en favorit i repris framför ett avsnitt Arga snickaren och ett avsnitt Solsidan. (tyvärr fick några naglar göras om eftersom jag totalt misslyckades med att hålla fingrarna i styr och slog i dem överallt - därför tog det lite tid..) Men men, till slut blev det bra och jag är nöjd!
 
 
 
 
Colorama #661 Ocean Blue och H&M Metallic Petrol
 
 
Matchar med den vanligaste outfiten här hemma - arbetsbrallorna. Köpte en lägenhet i början på mars som var ett totalt renoveringsobjekt och har renoverat sedan dess. Allting har varit nerrivet till den råa betongen, utom parkettgolvet i vardagsrummet - som är det enda förutom fönster och dörrar som är kvar sedan dess. Har varit en lång, men lärorik och rolig, process även om man vissa dagar kräks lite på det och bara önskar att allt vore klart. Nu närmar jag mig dock målet vilket är riktigt, riktigt skönt! Nu är det bara "smågrejjer" kvar, ni vet de där som tar hundra år att få gjort - socklar, lister, möblering och så vidare. Men, till jul SKA det vara klart!
 
Nu ska jag måla fönster! Ciao!

Kommentarer

  • Emma / Nail Lacquer Love säger:

    Väldigt snyggt.

    Svar: Tack så mycket! =)
    Tove

    2012-11-19 | 13:42:40
    Bloggadress: http://naillacquerlove.blogspot.com
  • Martina - Colourize Me säger:

    WOOW! Vad duktigt du är! Skitsnyggt!

    Svar: Nu är visserligen det här inte direkt svårt, men tack! Vad glad jag blir!
    Tove

    2012-11-19 | 17:30:55
    Bloggadress: http://colourize-me.blogspot.com
  • Lela säger:

    Tjusigt

    Svar: Tack! Blev inte supernöjd själv, kanterna blev lite dåliga och färgerna blev inte riktigt som jag tänkte.. Så nu har jag snott en idé från något av NailArtSunday inläggen hos dig - cupcakenaglar.. =)
    Tove

    2012-11-19 | 20:41:11
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Anja säger:

    Supersnygg marbling!

    Svar: Tack så mycket. Blev inte själv helt nöjd, mest för att det inte blev riktigt som jag tänkt mig antar jag. Men det blev ju bra ändå..
    Tove

    2012-11-21 | 07:35:52

Kommentera inlägget här: