NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

NailArt Sunday: Varumärken

Kategori:

Så var det dags igen - Nail Art Sunday. Denna gången hade Lela bestämt att det skulle vara på temat varumärken. Jag hade planerat och funderat ut en riktigt fin nailart, men blev  i sista sekund lite osäker på om det skulle klassas som varumärke, så jag sparar den till en annan gång. Så - det rosa lacket jag hade grundat med åkte av (bilder på det kommer senare dock).
 
Så, vad skulle jag göra istället. Satt och googlade runt efter varumärken för att komma på något roligt. Helt plötsligt ramlade jag över en bild som påminde mig om sommarens stora sysselsättning - Logo Quiz. Har ni inte testat det spelet borde ni göra det. Det är ett spel där man får se en del av eller en modifierad logga och så ska man skriva in vilket varumärke det är. Riktigt utmanande och roligt.
 
Så, jag tänkte att ni ska få en smakbit av Logo Quiz, här på mina naglar, idag! Jag har valt ut tio stycken loggor från vitt spridda branscher. Jag har aktivt valt bort loggor som består av bokstäver eller varumärkets namn, och för de loggor som är med när namnet är med i loggan har jag tagit bort namnet/texten. Detta blev en liten utmaning för mig att måla och nu är det en utmaning för er. Tio stycken loggor - hur många kan du? Skriv bara svaret på en, den du är mest nöjd med/stolt över att du visste vilken det var, den du har starkast anknytning till, den du tycker är snyggast eller vad som. Ska bli kul att se om ni kan ta alla tio!
 
Bered er på bildspam!
 
Vänster hand
 
Vänster hand, felvänd, med tummen.
 
Vänster lillfinger
 
Vänster ringfinger
 
Vänster långfinger
 
Vänster pekfinger
  
Vänster tumme
 
Höger tumme
 
Höger pekfinger
 
Höger långfinger
 
Höger ringfinger
 
Höger lillfinger
 
Höger hand minus tummen
 
Alla tio på en gång...
 
Skriv vilket finger du svarar på och vilket varumärke det är! Man får gärna säga hur många av dem man kan också, men snälla, avslöja inte alla på en gång..
 
 
Som dagens bonusbild får ni en fantastiskt dålig bild rent tekniskt, men som jag bara älskar! Jag och min underbart härliga brorson, nu ikväll..
 

Kommentarer

  • Elise Martine säger:

    Statoil! Den blev riktigt bra, hade inte kunnat göra den så fin :) Bilden på dig och din brorson är riktigt fin och det suddiga får bilden bara att se cool ut

    Svar: Tack.. Det var lite pill, men det gick ändå ganska bra. Ja, gillar verkligen den bilden!
    Tove

    2012-12-10 | 00:58:37
  • Andrea säger:

    Nejmen alltså FY FAN vad snyggt målat!
    Jag kan 8st, kan väl säga Master Card på vänster tumme då ^^

    Svar: Visst är det Mastercard på vänster tumme!
    Tove

    2012-12-10 | 01:22:26
  • Tess - enstorbitavmig.blogspot.com säger:

    Vänster pekfinger är väl det att det är miljömärkt =)
    6 st av dem är jag nog helt säker på och sedan han jag nog gissat på resten, men vänster ringfinger har jag absolut ingen aning på =P

    Svar: Vänster pekfinger är Svanen-märkningen, så ja..
    Tove

    2012-12-10 | 08:51:58
    Bloggadress: http://enstorbitavmig.blogspot.se
  • Lela säger:

    Såna utmaningar är riktigt roliga:) Kunde flera stycken, bland annat Nike. Men jag kan för mitt liv inte komma på vad det på vänster ringfinger är. När kommer facit?:)

    Svar: Hade först tänkt göra samma sak, fast med nagellacksmärken. Det var dock svårt att hitta tillräckligt många nagellacksmärken som inte bygger på namnet som logga. =/ Så det fick bli spridda skurar från andra branscher istället.
    Facit kommer nog imorgon tror jag..=)
    Tove

    2012-12-10 | 19:56:26
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Cactus säger:

    Jättesnygga allihop! Väldigt välgjorda och tydliga men det hjälpte mig inte att klura ut vänster ringfinger och höger långfinger ^^

    Svar: Åh, tackar.. Försökte göra dem tydliga (men valde medvetet några svåra också..) men vissa var svårare än andra att måla..
    Tove

    2012-12-10 | 20:16:26
    Bloggadress: http://cactusnailpolish.com/

Kommentera inlägget här: