NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

NailArt Sunday: Fritt val

Kategori:

Så är det söndag igen och dags för veckans höjdpunkt kanske, Nail Art Sunday hos Lela. Denna vecka är det fritt tema, vilket innebär att man får göra precis vad man känner för. Så, eftersom det är jobbhelg kände jag för att verkligen lyxa till det rejält - det är frukost på jobbet, det är fancy frukost på jobbet!, det är schysst middag och det är jäkligt lyxiga naglar. Men ja, när det här inlägget publiceras har jag varit på jobbet sedan 2,5 timmar tillbaka, och har tio timmar kvar innan jag slutar - därför fick det bli ett tidsinställt inlägg idag.
 
Men ahywho - tillbaka till naglarna. Lyx och flärd var det ja. Vad ska man då hitta på? Bland det mest lyxiga som finns återfinner man ju pälsen men det är svårt att hitta en snygg och bra nailart med päls tänker jag. Pärlor har jag ju redan gjort, och guld likaså. Dessutom ska det ju vara en nailart och inte bara ett lack rakt upp och ner - allt enligt reglerna. Så, något annat najs får det bli. Så kom jag att tänka på mina skor. Mina vackra, lila ormskinnspumps (visserligen totalt fejk, men ändå!) och hur bra jag känner mig i dem. Hur många komplimanger jag brukar få i dem. Hur jag känner att självförtroendet ökar ett par snäpp, bara jag tar på mig dem. Funkar till allt - jeans, kostym, balklänning - allt! Då var det bestämt - ormskinn ska det bli! Först var tanken ett lila ormskinn, för att matcha skorna, men det blev inte bra någonstans alls, hur jag än försökte. Testade sedan med ett grönt, men det blev inte heller alls som jag ville ha det. Så vi gick till basic färger - nude, metallic brun och svart. Och DÄR satt den! För en gångs skull är jag helt och hållet nöjd - visst finns det förbättringspotential, det är lite väl kala fläckar på vissa ställen och mönstret framgår kanske inte riiiiiiktigt så tydligt som jag ville överallt, men jag är förbaskat nöjd ändå! Hoppas att ni också gillar det, nu när jag har pumpat upp förväntningarna rejält! ;)
Prepare för bildbomb!
 
 
 
 
 
 
 
Vad matchar man bättre med än den äkta pälsen?
 
H&M Nude Dude, H&M Golden Days, Depend #039, Seche Vite
 

De båda lackerna från H&M är nya i samlingen och köptes samtidigt som Polar Nights, tillsammans med fyra andra lacker i ett set. Fler bilder på dessa kommer! Skulle jag göra om designen skulle jag rekommendera ett mindre täckande svart lack och istället måla fler gånger på vissa ställen, jag tror att det hade kunnat förstärka effekten en del genom att skapa en större variation på mönstret.
 
Eftersom jag kör ett tidsinställt inlägg kan jag inte länka till Nail Art Sundayinlägget än, men gör det när jag kommer hem ikväll! Men gå in hos Lela och kika! Ciao!

Kommentarer

  • Michan- Beauty by M säger:

    Manikyren är riktigt snygg! Jag gjorde ormskinnsmanikyr med äkta ormskinn en gång, ömsskinn alltså. Såg ganska häftigt ut.
    Dock tycker jag att äkta päls är det mest olyxiga kan kan äga.

    Svar: Kan hålla med dig om pälsen faktiskt. Om jag ska vara helt ärligt så ÄR det äkta päls, men det är en bisampäls, i en pälsmössa som jag ärvt efter min farmor.. Själv skulle jag aldrig köpa en päls faktiskt..
    Tove

    2012-12-02 | 11:08:55
    Bloggadress: http://beautybym.se
  • Lela säger:

    Jag känner lyxet lång väg. Sen är inte päls min grej, inte för djuren vilket det givetvis är synd om, utan för att jag inte tycker päls är så snyggt.

    Svar: Tycker inte heller att päls är särskilt snyggt. Tackade nej till en pälskappa efter farmor nu, men behöll mössan i alla fall. Så päls är väl inte riktigt min grej heller, men ska jag välja ett plagg som för mig andas lyx/överklass/flärd så är det nog päls - därav associationen.
    Tove

    2012-12-03 | 19:58:16
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Sofie säger:

    Jäklar i gatan va snyggt! Riktigt bra jobb med färgkombon också. :)

    Svar: Tackar! =)
    Tove

    2012-12-04 | 21:45:08
    Bloggadress: http://drops-of-color.blogspot.se

Kommentera inlägget här: