NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Mavala #178 Denim Blue

Kategori:

Här är ett lack jag fick hem från LensOn - Mavalas Blue Denin, # 178. Detta är, kanske inte så överraskande, ett jeansblått nagellack med skimmerfinish i samma färg. Färgen är ganska svårmålad, lacket lider lite av "holosjuka" och drar gärna med sig det redan målade om man drar på samma ställe igen. Första lagret blev därför väldigt tunt och flammigt. Lager två blev dock betydligt bättre och på de flesta naglarna klarade jag mig bra med två lager, jag målade i gengäld lite flödigare lager då. Torktiden var säkert hyfsat normal, hade gärna fått vara lite snabbare. Formulan lämnar en del penselmärken så man får vara stadig på hand för att få "jämna" ränder längs med nageln. I övrigt var det ett riktigt härligt lack, både i färg och finish! Bra val av Jonas!
 
Jag hade bestämt mig för att göra en effektnagel i en annan färg - valet föll på L.A. Colors Tropical Storm i brist på ett enkelt, silvrigt, lack utan glitter. Dock tyckte jag när jag kollade på handen att det behövdes något mer. Så bestämde mig för att göra mönster med Mavalan. Startade med en lite större prick mitt på nageln och byggde utifrån det en åttauddig stjärna/snöflinga/figur av prickar. Slängde på en liten prick med glitterlack på pricken i mitten och de yttersta prickarna i spetsarna också. Dock kunde jag inte hålla mig där heller, utan körde mönster på de andra naglarna också, med Tropical Storm så klart. Dessa blev mindre och motsvarar en fjärdedel av ringfingrets mönster men utan glitter. Enkelt målat, men jag tycker att det blev riktigt bra om jag får säga det själv. (*med Tjorvens "gudsröst"* - "JA-A, det får du!")
 
 
 
 
 
 
Mavala #178 Denim Blue, L.A.Colors Tropical Storm, silvrigt glitterlack från Viva la Diva, Seche Vite och dottingtool
 
På tal om Seche Vite - jag hoppas att ni inte missade att dagens erbjudande på Kicks var 50% på just Seche Vite. Varje dag har de ett erbjudande i sin julkalender, de flesta dagarna 50% på en specifik vara. Nästa stopp där för mig är på lördag - då ska jag äntligen bli ägare av en minst flaska Warm Cotton från Clean. :D
 
På tal om julkalendrar, och för att knyta ihop säcken, så passar ju denna manikyren utmärkt bra idag eftersom den 5 december ska vara blå enligt julkalendersutmaningen hos Christie. Jag kommer helt klart inte att vara med alla dagarna, men idag matchade det ju så fint!
 
 
______________________________________
 
 
 
Update när det gäller mitt sönderslicade finger:
Numera ser det ut såhär:
...vilket känns som en stor förbättring. Dock gör det läskigt ont och jag är lite nervös för att det är inflammerat. =/

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Supersnyggt! Vad duktig du är.
    Bra att ditt finger läker, måste ha gjort sååå himla ont.

    Svar: Ja, det är på väg på rätt håll i alla fall, men det gör fortfarande svinont! Och tack för komplimangen..
    Tove

    2012-12-06 | 09:05:45
    Bloggadress: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/
  • Anja säger:

    Jäklar vad snyggt! Vill också ha sådana här!! Du är en frisk fläckt av inspiration. Men jag tror du ska hålla dig borta från köket! ;) Det ser mycket bättre ut. Skönt! Men du måste nog hålla koll på det så det inte blir inflammerat.

    Svar: Tack.. De var inte särskilt svåra faktiskt så dessa kan vem som helst göra. Har man ingen dottingtool kan man använda en knappnål (huvudet först...)Och ja, såret är på väg på rätt håll, men fortfarande ajaj..
    Tove

    2012-12-06 | 09:53:27

Kommentera inlägget här: