NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Kicks - Lady Blue

Kategori:

Förra måndagen visade jag er Smokey Tuxedo från Kicks. Idag ska ni få se ett annat Kickslack, nämligen Lady Blue. Dessa flaskorna köpte jag samtidigt minns jag, tillsammans med Oxygen Forest som jag också visat er. Tydligen hade jag något av en matt, mörk period just då - troligen som en revolution mot de ganska tråkiga, pastelliga frostlacken jag använde innan det.. =)
 
Lady Blue är i alla fall ett mörkt lila skimmerlack. Det går helt klart mot blått betydligt mer än mot rött, även om det lila försvinner lite i de här bilderna. Lacket är nästan lite duokromt i lila/blått, men det är som vanligt svårt att fånga färgskiftningarna på kort. Lacket är dessutom lättmålat och ganska väl pigmenterat - på bilderna komme ni att få se två lager utan överlack. Om ni kollar så kommer ni dessutom att se att glansen på lacket är mer än okej också. Skulle jag bära det här på riktigt och inte bara köra swatchfest i våras så hade jag nog dock slängt på ett lager SV också, om inte annat så för att det skulle torka snabbare än det gjorde nu. Inte för att det är något fel på torktiden egentligen, men man har ju blivit bortskämd.. ;)
 
Både flaskan och penseln är helt okej, till och med ganska bra, men återigen är etiketten på det här lacket bland det dummaste jag har sett. Hur ska man kunna läsa en svart text på en genomskinlig etikett på ett sånt här lack? Idiotas! =)
 
Lacket har dessutom en annan god egenskap. Det funkar riktigt bra att marbla med! Det flyter ut snällt i vattnet och torkar inte för snabbt så att det blir stelt och svårjobbat, och färgen blir helt okej. Man behöver nog dock ha något underlack på om man marblar för så opakt blir det kanske inte..
 
Sammantaget är det här ett mycket bra lack som helt klart får stanna i samlingen. Vi får väl se om Linda på Blå Måndag godkänner det här lilatonade lacket också bara... ;)
 
Om ni råkar surfa in här en gång till lite senare idag tror jag dessutom att det kommer att bjudas på en liten nailart i blått också.. (Man får ju gardera sig ifall nu Linda inte godkänner det här...=))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Ha en skön måndag allihop! Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: