NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Blå Måndag: Kicks - Smokey Tuxedo

Kategori:

Efter en härlig helg i Blekinge är det nu måndag igen. Tillbaka till jobbet igen, tur att man gillar sitt jobb och trivs förbaskat bra med både jobbet och kollegorna - framför allt vissa, annars hade det nog känts jobbigt. Jag tycker ju ändå att det känns jobbigt från och till, men det beror ju mer på det där med att gå upp än på det där att gå till jobbet.. ;)
 
Men ja, måndag betyder som vanligt Blå Måndag hos Linda och hennes Nailorama och självklart visar även jag blått denna dag. Idag ska ni få njuta av Smokey Tuxedo från Kicks - ett mörkblått crelly med turkos skimmer i. Det här låter ju ruskigt snyggt, och jag har verkligen älskat det här lacket tidigare, men nu vet jag inte riktigt längre. Det är skirt som tusan. På bilderna ser ni tre lager och det är inte opakt ändå. Det syns inte riktigt på bilderna, men det var en klar och tydligt VNL. Skitheten syns nog tydligast på sista bilden, på tummen. Att lacket dessutom tar lite tid på sig att torka gör ju inte saken bättre, fler än tre lager känns inte så roligt då. I övrigt är formulan bra, appliceringen var bekymmerslös och flaskan och penseln funkar bra. Vad som däremot inte funkar bra är Kicks urbota korkade etikett - de har en helt genomskinlig etikett med svart text - behöver jag påpeka att det var sjukt svårt att läsa namnet på lacket? Men ja, det är ju kanske en petitess egentligen, i alla fall för alla som inte bloggar och behöver berätta vilket lack man använt.. ;)
 
Oh, jo, förresten.. Lacket funkar klockrent att göra watermarbles med! Det ger alltid pluspoäng i min bok!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill man se mer blå lack kan man med fördel glida in hos Linda, där brukar alla små smurfar samlas om måndagarna! Själv ska jag jobba istället! Ciao!

Kommentarer

  • Gelic' nail art säger:

    Hm, trodde det skulle vara ännu snyggare än det var pga namnet men helt dumt var det inte. Synd att den var så skir.

    Svar: Ja, namnet är faktiskt snyggare än lacket, tyvärr.. Men jag gillar det ändå faktiskt, men den hade varit bättre om den inte var så skir ja.
    Tove

    2013-07-01 | 10:50:32
    Bloggadress: http://gelicnailart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: