NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

FNUG - Like Lolita

Kategori: Naglar

Idag tänkte jag att ni skulle få se det sista lacket ut från Linnéas present.  Tidigare har jag visat er Zoya - Dream och FNUG - Runway. Det skulle en ju kunna tro räckte för ett paket, men nejdå - Linnéas paket innehöll ytterligare ett lack, ett FNUG till - Like Lolita.
 
Like Lolita är ett rött krämlack. Jag är inte så mycket för röda nagellack på mig själv, jag kan tycka att det är otroligt snyggt på andra men på mig själv får det - liksom rött läppstift - mig att känna mig antingen som en tant eller som en desperat kvart-i-tre-raggare.. Så ja, jag var lite småskeptisk när jag plockade upp Like Lolita ur paketet men när det väl hamnade på naglarna så var känslan bara WOW!
 
Precis som vanligt med FNUG är jag inte helt överens med flaskan och penseln - jag tycker att korken visserligen är skön att hålla i men penseln är lite för smal och tack vare formen på flaskan är det inte så lätt att få tillräckligt med lack på penseln när lacket använts ett par gånger. Utöver det har jag INGENTING att klaga på. Tre lättlackade lager perfekt rött krämlack är vad ni ser på bilderna. Tyvärr blev det precis som vanligt lite sent på kvällen innan jag tog bilderna så ljussättningen är inte den bästa...
 
 
 
 
 
 
Sambons kommentar var att det var ett riktigt snyggt lack men att han tycker att rött lack verkligen kräver sin matchning i kläder - antingen en riktigt snajdig "kontorsoutfit" eller en galablåsa.. Det här lacket hade jag dock kunnat tänka mig att bära med andra kläder till också!
 
 
Här har vi hela det underbara paketet från Linnéa - tre otroligt fina lack, kort med doftprover och ett jättemysigt doftljus! Tack så himla mycket!
 
Glöm inte att det är Grön Onsdag hos Karin imorgon - vi ses väl då? Tjipp!
 
 

Kommentarer

  • Susanna Maria J säger:

    Love it! Röda naglar är så himla snyggt!

    Svar: Jag är som sagt inte så förtjust i det på mig själv för det mesta, men det här var grymt!
    Tove

    2014-09-02 | 14:00:29
    Bloggadress: http://oslofru.com/
  • Nailtastic säger:

    Trevlig röd färg!

    2014-09-02 | 21:25:21
    Bloggadress: http://nailtastic.blogspot.com
  • Helena säger:

    Jag älskar ju röda lack och det här ser jättefint ut!

    2014-09-03 | 13:39:11
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här: