NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

Grön onsdag: Kicks oxygen forest

Kategori:

Onsdag, onsdag, denna sköna dag..
Dagen till ära bärs såklart grönt. Denna onsdag blev det Oxygen Forest från Kicks. Ett underbart, mörkt mossgrönt lack som torkar matt. Påminner om en mjuk mossmatta, djupt in i Smålands mörkaste granskogar. Lacket är däremot inte direkt en dröm att lacka med. Det är ganska skirt och lider dessutom av en släng av holosjuka, alltså att lacket dras med när man målar på en gång till och det bildas kala fläckar.
För att skydda lacken och för att förstärka den matta effekten slängde jag på ett lager matte magic från China glaze. Detta jämnade dessutom ut lacket och tog bort all antydan till kala fläckar och ojämnheter.
För att spejsa till det målade jag mönster (och struktur) med ett blankt överlack i olika varianter. Min egen favorit blev nog pekfingret i sin grafiska enkelhet medan sambon föredrog långfingret eller ringfingret.. Vad säger ni?

Kommentarer

  • Sleepy Elin säger:

    Jag tycker ringfingret blev fantastiskt vackert!

    Svar: Tack! =)
    Tove

    2013-02-13 | 10:35:16
  • Karin säger:

    Oj vad fint! Coolt att det bara anas att det är grönt där du har topplack. Och din nailart är ju suverän!

    Svar: Tack! Ja, lacket var lite mer grönt innan jag la på matt topplack faktiskt. Pojkvännen trodde att det var "uniformsblått" igår kväll (tänk polisuniform typ) och folket på jobbet pratade om det som "svart".. Så det beror lite på ljuset. Men det är lite mer tydligt grönt i verkligheten än på bilderna.
    Tyvärr förstördes nailarten lite när jag gick och la mig, dum som jag var använde jag ju vanligt klarlack istället för att tänka till lite och använda Seche Vite istället, då hade nog det blanka varit kvar.
    Tove

    2013-02-13 | 13:52:53
    Bloggadress: http://vackerunderbar.se
  • Lela säger:

    Minns nog denna som mer grön än vad jag upplever den på bilder så det extra lagret topplack spökade nog till det lite där. Men det är ett snyggt lack:)

    Svar: Det var mer grönt än det syns på bilderna också. Men ja, med matt topplack blev det mer grågrönt faktiskt. Riktigt snyggt lack måste jag säga - med ett blankt topplack på hade det nog blivit fantastiskt snyggt också!
    Tove

    2013-02-13 | 19:51:48
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • Elin/Nailmanic säger:

    Jag måste nog hålla med din sambo, lång- och ringfinger var riktigt snygga :)

    Svar: Blev inte alls nöjd med långfingret, det var svårt att få till raka linjer.. Men det är väl sånt man ser mer själv också.. =) Plus att jag har en liten förkärlek för att markera smilbågen på naglarna, vet inte hur många sådana manikyrer jag har bilder på! =)
    Tove

    2013-02-13 | 22:06:44
    Bloggadress: http://nailmanic.blogspot.se

Kommentera inlägget här: