NAIL ME

Naglar, naglar, naglar. Omvårdnad, manikyrer, lackningar, nailart - you name it!

ORLY - Mayhem Mentality

Kategori: Naglar

Oh, i det här inlägget måste jag börja med att be om ursäkt till Helena, som jag har fått det här lacket av. Underbart fina Mayhem Mentality från ORLY låg i det ytterst generösa paketet och jag rådiggar det, men det är helt totalt omöjligt och hopplöst att fotografera. På mina bilder ser lacket ut att vara en halvmesig korall när det i verkligheten är en fullskalig knallorange neon.. som sagt, underbart lack, hopplöst att fotografera. Så nej, mina bilder gör inte alls lacket rättvisa men detta var det bästa jag och min kamera kunde prestera tyvärr.
 
 
 
Som sagt - underbart neonigt och därmed också lite mindre underbart att måla med. Enklare än In The Lime Light som jag visade lite tidigare men långt ifrån lättlackat. Det blev lätt strimmigt och var lite holosjukt på så sätt att det drog med det undre lagret när en målade där det redan var målat en gång. Lacket bildade dessutom gärna vallar så en kunde inte ha så mycket lack på penseln på en gång - vallarna var dessutom inte självutjämnande. Däremot torkar lacket snabbt, vilket ju är en av anledningarna till en del av de här problemen, och det torkar matt precis som neoner ska göra. För att få resultatet på de här bilderna behövs alltså ett bra topplack och med ett lager Seche Vite över de tre lagren Mayhem Mentality så blev det helbra i alla fall..
 
 
 
 
Brukar inte ha med tummen på mina sådana här bilder men just här visar
tummen lite hur lysande det här lacket faktiskt är!
 
 
Om ni bortser från att naglarna inte är de snyggaste och att nagelbanden hade behövt lite kärlek så hoppas jag att ni ändå kan se lite hur otroligt snyggt det här lacket är - det är egentligen synd och skam att det inte fick visas upp bättre och inte ens på swatchhanden. Det beror dock på att jag blev lite väl ivrig och gjorde en nailart på det här lacket som jag blev riktigt nöjd med. Inte förrän jag hade gjort ett par fingrar insåg jag att jag kanske borde ta bilder på det här lacket på egen hand också - därav fel hand och mindre snygga naglar.. ;) Kollade dock runt lite på nätet och tänkte sno åt mig en googlebild (självklart med creds dock..) för att visa hur lacket egentligen ser ut och ser att andra inte lyckats så mycket bättre än jag med färgåtergivningen - det känns ändå lite bra.. =)
 
Imorgon är det Nail Art Sunday hos Lela med tema "Antikt". Jag funderade länge och väl och lyckades till slut komma på något så missa inte att komma tillbaka imorgon! =)
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Sofie/Colour it säger:

    Det är verkligen gaaaalet snyggt. :-)

    Svar: Ja, men eller hur!
    Tove

    2014-08-16 | 13:02:02
    Bloggadress: http://www.colourit.se
  • Lela säger:

    Synd på ett så vibrerande lack att det inte vill låta sig fotograferas ordentligt. Tycker det ser fint ut som det är på bilderna men kan tänka mig att det lyser än mer i verkligheten.

    Svar: Ja, det gör ju det.. Men det är skitsvårt att fotografera neoner - synd när de är så coola i verkligheten!
    Tove

    2014-08-16 | 19:52:25
    Bloggadress: http://www.lelack.se
  • daPerley säger:

    Snyggt lack, känner ingen problemet dock, en del nyanser är bara omöjliga att få med på bild. :)

    Svar: Ja, så himla synd..
    Tove

    2014-08-17 | 13:11:18
    Bloggadress: http://daperley.com/
  • Helena säger:

    Ursäkten absolut godtagen ;)

    Vet ju att det här är ett helt galet lysande lack i verkligheten och jag gillar dina bilder på det.

    Svar: Skönt att höra! :)
    Tove

    2014-08-17 | 16:51:47
    Bloggadress: http://www.lackycorner.com
  • Lackert säger:

    Ser snyggt ut! Vissa lack är verkligen helt hopplösa att fota

    Svar: Ja, de är ju de... Suck! Men men, de blev bättre med lite glitter på, då syns neonigheten bättre..=)
    Tove

    2014-08-17 | 22:52:34
    Bloggadress: http://lackert.blogspot.se/
  • Fröken Nilsson säger:

    Det ser fantastiskt ut!!! Visst blir man smågalen när bilderna inte blir som man tänkt ;)

    2014-08-18 | 17:58:39
    Bloggadress: http://frokennilssonskok.se

Kommentera inlägget här: